bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Oeverloos » 21 Mei 2026, 14:26

Mooi aandenken.
Oeverloos

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 05 Jun 2026, 14:46

inmiddels de meeste dingen afgewerkt wat ik wilde doen voor ik met vakantie ga. lijstwerk van de doorgang en er
bovenop gedaan en ook maar meteen weer het koperwerk erop gemaakt. daar duvelt nix meer af. ook de houders
van mijn foons en tablets zitten hier mooi op gemonteerd. plaatjes hieronder waarbij ook een van de kajuit waar
de uitschuifbank als bed gezien kan worden. voor voorlopig zal het hier ff bij blijven want zodra het weer een beetje
fatsoenlijk wordt vaar ik voor onbepaalde tijd lekker door ons landje. herken je me onderweg of in een haven kom
gerust ff een praatje maken of zwaai ff.

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Berichtdoor stefan » 05 Jun 2026, 16:16

Hou er wel rekening mee dat Sluis 13 in de zuid Willemsvaart tot 15 juli gestremd is hè…
Dus de Maas af :-)
stefan

ligplaats:
info:

Berichtdoor Oeverloos » 05 Jun 2026, 16:33

Super gezellig ingericht.
Veel plezier, man!
Oeverloos

ligplaats:
info:

Berichtdoor Pieterse » 05 Jun 2026, 17:27

Heel veel plezier, het is je gegund na al dat harde werk.

Groet, John
Pieterse

ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Berichtdoor pascall » 05 Jun 2026, 19:57

Vakman, nu dubbel genieten!

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 06 Jun 2026, 04:15

dank je jongens, als de weergoden het ons nu ook nog gunnen haha

na de vakantie gaan we verder met de afwerking, een nieuw dashboard maken en de 12v
in de kast weer ff netjes maken. als dat gedaan is ga ik me bezig houden met het wat dempen
van het motorgeluid. niet dat het zo heel veel herrie maakt maar mijn woefboef vind het niet
prettig.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 08 Jun 2026, 07:42

toch nog ff een nieuw blad voor mijn tafeltje / buitenkeukentje op het zwemplateau gemaakt. deze keer van een
rest stuk van mijn oude interieur. deze is van okoume gelamineerd met formica net zoal mijn test plankie. goede
hoop dus dat ie deze keer een stuk beter tegen het weer bestand is. om mijn windscherm voor de origo op zijn plek
te houden heb ik er wat magneetjes op gezet dus die waait niet van de plek. in het vakje past precies een plastic
bakje, handig voor allerlei zoals je kook spatels en zo. komende winter is het plan een compleet uitklapbaar buiten
keukentje te maken voor achterop. de ideeen rammelen beetje bij beetje door mijn hoofd. de origo 3000 had ik al
en een paar jaar terug van de werfeigenaar nieuw en nooit gebruikt voor de prijs van een bakje bier over genomen.
meteen maar ff een deksel ervoor gemaakt dan kan die tijdens de vakantie mooi buiten blijven staan.

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 22 Jul 2026, 05:44

de vakantie zit er weer op en kunnen we langzaam naar de nieuwe projecten gaan kijken. in de planning staat het vernieuwen en ordenen
van mijn dashboard en ik ben aan het uitkijken voor een hekschroef die ik simpelweg een mijn trimplaat kan vast zetten. tips hiervoor zijn
welkom. tevens wil ik een rvs railing gaan maken die tot achter gaat lopen zodat de woefboef ook niet meteen de haven inflikkert. verder
nog wat afwerking, de opbouw ff verven en het onderwaterschip. bij chris, mij maat, moet zijn boot geverfd worden, de stuurstand erin
en aangesloten worden en een interieur gemaakt worden. komend najaar, winter en voorjaar dus weer genoeg leesvoer en plaatjes.

wat de hekschroef betreft zullen mensen denken is dat geen overkill voor zo n bootje. maar aangezien mijn boot door de breedte vrij rond
loop lig ik in de sluis of met aanleggen meestal vrij scheef naar de ene of andere kant beschadigd daardoor mijn lak vrij snel al ben je nog zo
voorzichtig en ook staat de wind thuis in de haven altijd zo dat deze me van de steiger af duwt. ik heb een prachtig plekkie maar niet de
makkelijkste om aan te leggen. een hekschroefje zou dus wel makkelijk zijn.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor max25 » 25 Jul 2026, 08:36

Klinkt alsof er weer genoeg mooie projecten op de planning staan! Vooral het vernieuwen van het dashboard en de rvs railing lijken me mooie upgrades. Die railing achterop is trouwens een heel verstandig idee, zeker met een hond aan boord.
oyodental.nl biedt online tandheelkundige apparatuur aan zoals endo apparatuur, verlichting tandartspraktijk, etc.
max25

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten