Tijdelijk winterzeil

Re: Tijdelijk winterzeil

Berichtdoor chaea » 23 Dec 2025, 20:23

Nog enkele foto's van vorige winters van het "nood" dekzeil van vorig jaar, toen had ik sowieso geen andere optie omdat de zomerkap opnieuw gestikt werd in het atelier ergens in Noord Holland.
Helaas was het een eenmalige constructie met de gedachte in 2025 een goed winterzeil te hebben ( en zelfs al klaar te zijn met de boot :lol: )

Afbeelding

Afbeelding
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor heuvels » 23 Dec 2025, 21:42

Doeraks populair daar....
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor pascall » 24 Dec 2025, 05:21

Nu moet ik toch met eerlijkheid zeggen dat wij ook een paar afdekzeiltjes gebruiken.
Zoals over de buitenstuurstand maar ook de teakhoutendeuren zijn voorzien van een afdekzeiltje. :oops: :oops: :oops:
Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 24 Dec 2025, 08:09

heuvels schreef:Doeraks populair daar....

idd veel Doerakjjes op de Welle, maar ze zetten ze ook bewust bijelkaar is mij opgevallen
chaea

Berichtdoor broekie » 24 Dec 2025, 09:12

Nu moet ik toch met eerlijkheid zeggen dat wij ook een paar afdekzeiltjes gebruiken.
Zoals over de buitenstuurstand maar ook de teakhoutendeuren zijn voorzien van een afdekzeiltje. :oops: :oops: :oops:

Foei Pascall
Je zegt eerst dit en nu weer dat ;)
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor chaea » 21 Mrt 2026, 23:07

Zou afgelopen weekend de zomerkap weer op de Libel zetten, was razende benieuwd hoe deze "tijdelijke" oplossing zich had gehouden na bulten sneeuw, ijzel en hevige regenbuien met dito wind.
Waar ik voorgaande winter bij zowel de winterkap en de tijdelijke kap toch her en der water binnenkreeg was de boot nu kurkdroog en zelfs behaaglijk warm met een waterkoud zonnetje erop.

Het is een zeil voor december tot en met maart en het heeft zich bewezen, ik zie niet het voordeel om nu 1750 uit te geven aan een passend zeil terwijl ik een perfect resultaat heb.

Dus deze gecanceld, wil ik een keer in de echte wintermaanden varen dan is deze er binnen 30 minuten ervan af en rits ik de zomerkap erop.

Ook voor de laatste klussen heb ik hem laten zitten, 2 spanrubbers los en ik kan prima de boot in om de laatste loodjes af te werken, hoef ik ook niet bang te zijn dat ik per ongeluk met een lat oid door de zomerkap steek.
chaea

Vorige

Terug naar Hints en tips