Goedenavond,
ik ga even door met dieselproblemen die ik aan het eind van de zomer heb gekregen, na het nodige zoekwerk weet ik dat het niet aan de opvoerpomp en ook niet aan de brandstofpomp ligt, maar moet er ergens een lek in het leidingwerk of in 1 van de 2 filterhuizen zijn. Daar ben ik mee bezig. Wolf en Eagle hebben eerder al over de keerklep in het dieselfilterhuis gesproken. Ik heb het filterhuis losgehaald om die klep te kunnen zien (en dat die inderdaad bestaat) die in retour zit die vanaf de brandstofpomp komt en op de ingang 2 van het pomphuis. De klep zit zodanig gemonteerd dat die opent als de druk van de opvoerpomp hoger zou zijn, dan de druk in het retourleiding van de brandstofpomp.
Maar nu de "grap", het klepje is met een prop of iets dergelijks helemaal dicht gemaakt en laat dus totaal geen brandstof door, nu is dit minimaal al 20 jaar zó zolang heb ik de boot al en er is inmiddels ook al zeker 3000uur mee gevaren.
Enig idee wat de reden geweest kan zijn, dan men dit heeft dicht gemaakt en wat kan daar theoretisch slecht aan zijn? Van Eagle had ik enigszins begrepen dat die klep is bedoeld om te hoge voordruk van de opvoerpomp te compenseren
Zie nog wat foto's, ik hoor graag meer over die klep.
Groeten Arthur
https://imgur.com/a/s4cCnw5