bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Amersfow » 01 Aug 2025, 14:47

Mooi zeg, een heel raam. Ik dacht dat ze altijd zo'n met overlappendre punt raam daar monteren. Maar dit kan natuurlijk ook.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 02 Sep 2025, 14:01

Tussen alle andere zaken zoals de stroom refit bij een kennis en het onderhoud werk aan mijn eigen boot nog ff nieuwe
inzet lijsten voor de dakluiken van mijn maat gemaakt. netjes met een sierrandje gefreesd zodat het weer bij zijn
interieur past. is ie ook weer blij haha.

greetzz aat

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Berichtdoor pascall » 03 Sep 2025, 06:23

Ziet er weer strak uit!

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 12 Sep 2025, 12:30

Eergisteren is de zeilmaker komen meten en over een week of twee komt er een mooi nieuw zeil op de boot
en wel in een grijstint wat de buitenkant van de boot af maakt. mijn oude zeil is nog prima maar moet even
opnieuw gestikt worden wat de zeil maker ook even voor me doet. tevens laat ik de blinderings flappen ervan
dicht stikken aangezien het oude zeil voor de winter periode gebruikt gaat worden. plaatjes volgen als ie erop
zit!

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 24 Sep 2025, 15:06

vandaag mijn nieuwe zeiltje gekregen ziet er weer gelikt uit en het grijs past echt veel beter
bij mijn boot. voor het achterraam heb ik voor een ovaal raam gekozen want ik houer nu eenmaal
van om dingen net ff anders te doen dan iedereen.

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor Amersfow » 24 Sep 2025, 15:23

ha, da's eigenwijs, mooi hoor. Heb je de verduisteringsflappen aan de binnenkant? Meestal zitten ze aan de buitenkant ter bescherming van de ramen.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Hooveld960 » 24 Sep 2025, 16:01

aatv schreef:vandaag is de monteur van top windows de laatste 3 nieuwe ramen komen plaatsen. het middelste
raam kan nu open. hele boot nu voorzien van nieuwe ramen en het ziet er gelikt uit!

greetzz aat

Afbeelding

Erg mooi, maar ook erg kostbaar. Voor mij in ieder geval. Niet dat ik het niet kan betalen maar ik wil het niet betalen.
Ik ben een aantal jaar geleden begonnen met het langzaam vernieuwen van mijn ramen.
Heb gekozen voor ALRA. Zo'n beetje de goedkoopste in de markt.
Tuurlijk, dag en nacht verschil met TopWindows, zeker in de portemonnee.
Maar ik heb totaal 21 ramen te vervangen. Heb er al zes gedaan. Dit jaar weer twee.
Beetje bij beetje komen we er wel.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960

ligplaats: Jutrijp
info:

Berichtdoor Budget-DIY » 24 Sep 2025, 18:13

aatv schreef:vandaag mijn nieuwe zeiltje gekregen ziet er weer gelikt uit en het grijs past echt veel beter
bij mijn boot. voor het achterraam heb ik voor een ovaal raam gekozen want ik houer nu eenmaal
van om dingen net ff anders te doen dan iedereen.

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding

Hebben deze ovale ramen nog meer voordelen? B.v. "altijd strak gespannen", of misschien minder ellende met scheurende hoeken en dergelijke? Of is deze keuze puur cosmetisch.
Financieel gehandicapt, 2 rechter handen maar een kapotte rug.
Constructieve feedback is welkom!
Goed genoeg is goed genoeg.
Gebruikers-avatar
Budget-DIY

ligplaats: Friesland
info: Varend projectboot LxBxH: 10.50x3.45x2.40

Discord: Jahee

Berichtdoor aatv » 24 Sep 2025, 18:30

keuze voor ovaal raam was eigenlijk een keuze waarvan ik dacht dat het wel wat zou hebben. je ziet het wel
op oldtimer cabrio s maar niet op boten. verder ben ik graag eigenwijs anders dan de meute haha. bootjes genoeg
maar geen een lijkt op de mijne. de zeilmaker wijnen uit genk [belgie] vond het ook wel wat hebben en was voor hem
de eerste keer in zijn carierre dat hij het gemaakt heeft. zeilmakerij wijnen levert prima werk voor een normale prijs
zeiltje koste 2300 euries waar ik elders offertes kreeg van meer dan 3000. je moet wel geduld hebben want de man heeft
het pokkedruk.

greetzz aat.
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 24 Sep 2025, 18:38

flappen zitten aan de binnenzijde nieuwe zeil wordt alleen in de zomer gebruikt de zeilmaker doet mijn
oude zeil helemaal opnieuw stikken en repareren zodat ik die in de winter kan gebruiken. blijft de nieuwe
ff wat langer netjes. tijdens mijn vakantie trip paar keer wat regen gehad en dan kon ik de zeilen wel naar
beneden doen maar aangezien de flappen van de oude aan de buitenkant zaten en ik alleen vaar kon ik die
niet ff snel oprollen tijdens het varen. flappen op de nieuwe zitten met klitteband en kunnen er totaal af
of heel snel weer op. oude zeil weer goed maken kost trouwens nix extra wijnen doet dat gewoon voor je
als service! tis niet bedoeld reclame te maken maar zulke bedrijven die gewoon nog wat extra doen voor
de klant mogen best genoemd worden aangezien ze zeldzaam zijn.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

VorigeVolgende

Terug naar Projecten