door Arthur4 » 11 Sep 2025, 20:52
ik ben vandaag gaan sleutelen, stap voor stap alles doorgelopen, tanks zijn schoon van binnen ( bovenop elke tank zit een raam van 150mm rond en met een lamp naar binnen schijnend helemaal schoon), de 2 Delhpi filters helemaal schoon, het filtertje in de opvoerpomp schoon, met een spiegel en goed licht zag ik met de hand pompen in één van de 2 filters iets wat leek op lucht. Daar op gaan concentreren, de aanvoer van de hogedrukpomp losgemaakt, ook daar leek het of er luchtbelletjes in zaten. De zuigleiding van de opvoerpomp losgemaakt en in een jerrycan gehangen. Alles heel goed ontlucht en maar weer starten, na even een kuchie, even doorstarten en de motor sloeg weer aan en draaide mooi. Gelukkig maar. Bijna zeker zuig ik dus ergens valse lucht aan, bij controle van de diverse brandstofleidingen, deels van koper en deels staal, vond ik dat er veel roestsporen op de leiding zitten. Mogelijk dat daar het probleem zit, ook zijn de Delphi filters origineel, dus inmiddels 50 jaar oud en dat kan natuurlijk ook een probleem zijn.
Ik krijg graag nog tips over wat er zoal nog meer lek kan zijn.
Sowieso bedankt voor alle al gegeven tips en dergelijke,
groeten Arthur