Havens onderweg reviews.

Re: Havens onderweg reviews.

Berichtdoor heuvels » 30 Aug 2025, 17:18

Ik vaar graag vanuit Maassluis richting Haringvliet, via Oude Maas en Spui. Vooral bij warm weer. Vaste tussenstop is altijd de haven van Goudswaard. Weinig voorzieningen zoals geen walstroom, maar wel riant grasveld en zwemstrandje. Naast Costa del Spui, een leuk recreatiegebiedje. In het dorp een grote Coop super, en ook een Grieks /Italiaans afhaal restaurant.
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor Amersfow » 30 Aug 2025, 20:56

Vanuit Haringvliet het Spui op is wel een wereld van verschil qua tumult. Wat een rust. In Oud Beijerland is ook een mooi strandje met zowaar een gratis pierenbad; https://www.google.nl/maps/place/Oud-Be ... FQAw%3D%3D

Wel is het een modderstrand, geen zand. Haven in Oud Beijerland kan (automatisch) gesloten worden als het water te hoog wordt; ff rekening mee houden dat je dan niet kunt wegvaren.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 30 Aug 2025, 21:08

Zierikzee, Sint-Annaland en Yerseke hebben ook mooie havens. Leuk om die mosselteelt te zien. En de mosselen liggen gewoon bij Appie ;-) En dan koken al die KG's (voor een paar gram netto zeevruchten).
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 01 Sep 2025, 11:36

In Nieuwpoort ben ik (o.a.) in 2020 geweest; prachtig stadje, via zee in de haven gevaren, en dat punt waar 6 bruggen bij elkaar komen is echt geweldig mooi; https://maps.app.goo.gl/mJqnw7ZY3gN6UGEw7
Het jaar ervoor was ik er voor een business event, een "zeilrace"; https://photos.app.goo.gl/z9fKfreGfB5ZA6vo9 ik was onderdeel van de crew van een Hanze 45 (maar die had zelfs een overloop voor de Genua, dus we hoefden eigenlijk niets te doen ;-) )
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 01 Sep 2025, 12:41

Dat er 6 bruggen zijn zal iedereen worst zijn, daar is weinig aan te zien, het is de cruciale rol die het sluizencomplex de "Ganzepoot"in de 1e wereldoorlog gespeeld heeft !
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 05 Jul 2026, 20:02

Inmiddels alweer een weekje onderweg dus plaats ik weer wat nieuwe haven ervaringen.

Kerkdriel wsv de zandmeren. Veel goede reviews over gelezen dus daar een nachtje geslapen. Zeer behulpzame havenmeester nette steigers net sanitair. Gegeten bij restaurant Tamara 200 mtr buiten de poort. Ondanks best wat slechte reviews uit het verleden heeft men nu daar de zaaken op orde. Net personeel snelle bediening en goed voer voor redelijke prijs. Minpuntje aan de haven was luidruchtige leden van de club. Als je err gevoelig voor bent en op tijd wil maffen kun je je bedenken.
Stroom voldoende voor senseo waterkoker magnetron.
Ik zal er nog wel eens stoppen maar staat niet in mijn top 10

update over restaurant Tamara, op de terugweg weer een nachie hier gedaan en werden we bij Tamara weg gestuurd daar men buiten alles gereserveerd had.
men had van alle tafels lange tafels gemaakt waardoor er plaats zat was tafels van binnen buiten te zetten en men kwam met een zeer slap excuus
om mensen niet binnen te willen serveren ook al was het binnen leeg. bar slecht zaken gevoel van de eigenaresse die ook niet echt vriendelijk was.
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Berichtdoor aatv » 05 Jul 2026, 20:14

Wsv woudrichem. Leuk haventje bij leuk oud stadje wat zeker de moeite waard is te bezoeken. Pannenkoeken boot naast de haven en das ook wel is lekker. Met pontje kun je slot Loevestein bezoeken. Stroom 10ah gezekerd dus voldoende voor senseo magnetron etc. Sanitair netjes maar wel stukje lopen. In het stadje een Lidl en nog wat winkels op kwartier lopen of sneller met gratis leen fiets. Mooi haventje maar niet de makkelijkste om aan te leggen maar de havenmeester is daar om te helpen dus komt goed. 2 dagen gebleven dus goed bevallen. Wel heel veel waterpest in de haven dus ff je wierpot controleren kan geen kwaad.
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 17 Jul 2026, 07:01

Leerdam,

gezien we Linge zijn gaan varen kom je Leerdam vanzelf tegen. hier twee dagen gebleven daar bij het schutten in de lingesluis mijn bril
van mijn kop viel de sluis in. waar de reguliere brillenboeren het zwaar lieten afweten mij te kunnen helpen konden de mensen van
GrandOptical, dit is een nieuwe keten, mij wel aan lenzen helpen die ik inclusief vloeistof en alles gratis mee kon nemen daar men
vond dat een mens in nood geholpen dient te worden. top service dus die hoe zeldzaam dan ook nog steeds bestaat! in de haven van
Leerdam heeft men helaas veel last van Marokkaanse hang jongeren maar de politie zit er bij melding direct bovenop. je kunt het de haven
niet aanrekenen maar je zult het voor lief moeten nemen. tevens vond ik de voorzieningen daar maar zozo. water punt op de steiger moet je
zelfs voor 1 liter 50ct betalen en wil je de tank vullen kun je maar beter 100mtr slang bij je hebben. stroom na vraag 6ah maar ik kon de senseo
gebruiken dus 10ah is waarschijnlijker. ook stroom via munten. sanitair ok. vriendelijk personeel. voorzieningen mogen wel wat beter en moderner.
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 17 Jul 2026, 07:12

Geldermalsen,
prima haventje meer zeer vriendelijke vrouwelijke havenmeesters. steigers allemaal netjes maar wat aan de korte kant en dan
is mijn bootje maar 8mtr. enige plaats waar je in de weide omtrek kan tanken maar 2.59 de liter. uitleg prijs is dat de vereniging de
diesel in de hele dure periode moest inkopen en het dus niet goedkoper kan maken tot de volgende levering. uiteraard begrijp ik dat
dan ook wel en aan 20ltr om ff bij te vullen had ik genoeg. winkels genoeg meteen buiten de haven maar na lezen van veel reviews,
wat ik altijd doe, komt er geen enkele eetgelegenheid op korte afstand fatsoenlijk uit de bus. zelf maar wat gemaakt dus. stroom is
zeker 10ah, waterpunt aan begin van de steiger maar men heeft zelf een slangenkar met ruim voldoende meters slang. prima
haventje om een nachie te liggen.
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 17 Jul 2026, 07:20

stads/lingehaven Gorinchem.
prima gelegen hier. stroom water sanitair gaan via aan/uit app en deze werkt zeer handig. factuur krijg je later thuis. van
mij mogen alle havens hier mee werken. de simpelheid zelve dus. prima swarma tent meteen over de brug. enige nadeel
is dat de lingesluis pas vanaf 9.00 uur bediend wordt en geen marifoon heeft. wat jammer is als je graag vroeg wil varen
en je ff moet bellen om te schutten.
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Vorige

Terug naar Reiservaring