advies voor AIS gevraagd

communicatie en navigatie apparatuur

Re: advies voor AIS gevraagd

Berichtdoor aatv » 24 Jul 2025, 18:18

had dus een lenovo tablet van mijn zoon gekregen. deze is zo goed als nieuw maar draait max
op android 10. al onze mooie nederlandse kaart apps daar heb je minimaal android 11 voor nodig.
aangezien ik na onderzoek of mijn navionics kaartje bruikbaar is in iets anders dan een plotter
heb ik de navionics boating app op het tablet gezet daar deze minimaal android 7 vraagt. het werkt
maar ga het nog ff testen op de boot. als het een beetje werkt kan ik een nieuwe tablet voor nu ff
uitstellen.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Berichtdoor aatv » 24 Jul 2025, 18:21

Pieterse schreef:Geeft Navionics ook de openingtijden van bruggen, sluizen en de kosten en faciliteiten van jachthavens?

lekker belangrijk, ben voor 100% afgekeurd dus heb alle tijd van de wereld haha en de prijs van de haven
veranderd er ook niet door.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 24 Jul 2025, 18:28

ff gekeken, ja navionics geeft adres en telnummer van de haven alsmede een link
naar de website ook sluis linne geeft hij de info dus zal bij andere sluizen ook wel werken.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 25 Jul 2025, 09:27

na een beetje veel haha zoeken toch een nieuwe tablet gekocht. de specs van de tablet spraken
me wel aan voor gebruik met navigatie. deze is het geworden tevens voor een leuke prijs!

https://www.bol.com/nl/nl/p/lenovo-tab- ... 9617156474

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor Amersfow » 25 Jul 2025, 10:36

Goeie keus. En als je m aansluit zal die binnen de korste keren Android 15 installeren. En je kunt als je dat wilt nog met een GSM abb uitbreiden. Ik heb er een siliconen bumper met steun en zonnekap bij in gebruik. (die zonnekap zat standaard met klitteband, maar op siliconen houd natuurlijk niets, dus heb 'm met blokjes hout vrijstaand gemaakt (ook makkelijk weer weghalen)). https://photos.app.goo.gl/NskqGvGM1BTQeDpc9
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 25 Jul 2025, 11:32

aatv schreef: de specs van de tablet spraken me wel aan voor gebruik met navigatie.

Inderdaad ,ziet er goed uit.
Lekker ruim in zijn werkgeheugen, genoeg opslaggeheugen, starten met Android 14 ,en met een beetje geluk 2 upgrades, kan jij er jaren mee verder ,voor een leuke prijs. Jij bent een laptop rap vergeten. Dit is handiger,veel handiger.
En nog een SIM slot ook.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 25 Jul 2025, 11:57

aangezien ik het vlakke stuk voor mijn ramen in de boot nog moet afmaken maak ik meteen een mooie
verhoging boven aan de stuurstand waar alle schermen netjes in gebouwd gaan zitten. beide tablets en
de raymarine fishfinder. ziet dat er straks ook weer gelikt uit. mooi klussie voor komende najaar/winter.
kan zijn dat ik de fishfinder nog vervang daar hij niet met mnea2000 kan werken. heb op de visboot, die te
koop is, een garmin zitten die dat wel kan dus misschien ruil ik ze om.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 25 Jul 2025, 14:35

ook de ais heb ik gekocht. mijn keuze is op deze deal/pakket gevallen daar dit de beste complete
deal was kwa prijs en wat je er voor krijgt en het zijn losse componenten wat dan weer makkelijker
is indien je wat kapot hebt of wilt vervangen. gps antenne ook gelijk mee besteld. de marifoon/ais
antenne moet ik ff elders bestellen, degene die ik wil [ advies van calldris] hebben ze niet in het assortiment.

https://smartmarine.nl/product/super-sm ... 0-netwerk/

denk dat ik alles bij elkaar nu een goed setje compleet met tablet heb voor nog geen 1400 euries totaal.

iedereen bedankt voor de adviezen en het meedenken!!

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor R.C.Grootveld » 28 Jul 2025, 13:07

aatv schreef:komt er ook
nog een tablet oid bij en die moet dan weer minimaal Android 11 hebben om de waterkaarten app
te kunnen draaien.

Waarom moet dat zo nodig een tablet zijn?
Met een 2e hands Windows Laptop ben je je er ook en als je een echte PC aanschaft, kun je jaaaaren vooruit.
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 28 Jul 2025, 13:23

In laptop zit meestal geen GPS noch SIMslot noch touchscreen. En is helemaal slecht af te lezen in de zon. En onhandig bij een stuurstand. En na een paar jaar komen er ook geen security patches meer uit (moest thuis een nog prima werkende 2019 PC wegdoen omdat in october '25 Windows10 patches stopt). De Waterkaarten app is er zowaar in Windows variant, en die telt dan niet mee bij het aantal devices, maar is een gepriegel met een muis.
Tis wel handig om thuis wat voor te bereiden (maar zelf pak ik daarvoor ook de phone of tablet).
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica