Gebrek aan snelheid

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Gebrek aan snelheid

Berichtdoor Flupke » 14 Jun 2025, 14:07

bedankt wederom iedereen.
ik ga maandag wel naar Drinkwaard en zal ze zeggen dat inderdaad ze eens goed naar de keerkoppeling kijken.
Maar een motor vervangen die t vooralsnog lijkt te doen is ook niks.
We zullen zien hoe ze reageren.
Flupke

ligplaats: Mol
info:

Berichtdoor Amersfow » 14 Jun 2025, 14:11

Ik vind het vreselijke motoren, zoveel pech met "gereviseerde" Peugeot, Drinkwaard er tig keer bij gehad. Uiteindelijk was het zo erg dat bij weinig toeren het oliealarm afging en bij hogere toeren temperatuur alarm. Naar huis gesukkeld, kreeg er zowaar nog 400 euro inruil voor voor de aanschaf van S4S. Maar wellicht persoonlijke pech, voor mij nooit meer zo'n oude motor.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor heuvels » 14 Jun 2025, 15:31

Flupke schreef:Maar een motor vervangen die t vooralsnog lijkt te doen is ook niks.
We zullen zien hoe ze reageren.
Als je niet weet wat er aan de hand was kan het zo weer gebeuren, en kan je het ook niet voorkomen. Heel onbevredigend...
"Vertrouwen komt te voet en gaat te paard" zegt men wel.

Dilemna...
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor Wolf1 » 14 Jun 2025, 16:50

Amersfow schreef:Ik vind het vreselijke motoren, zoveel pech met "gereviseerde" Peugeot,

Ja dat begrijp ik, jij die er geen barst van snapt en dan klanten die gewoon kwaliteit eisen.
Heb niet voor niets m'n diner van gisteravond op deze site gezet (13-juni-'25 voorafje vergeten), dat is wat Flupke zijn vrouw wil, het zal haar een zorg zijn of dat met een Indunor of een Rolls-Royce is, als ze er maar van geniet.
En hier aan boord is het dan zo, zij gelukkig ik voldaan !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Keesl » 14 Jun 2025, 17:46

Prachtig verhaal hoe jij naar Drinkwaard bent gevaren, ik zie het helemaal voor mij.

Vertrouwen in de motor is weer terug zo te lezen. Zou natuurlijk kunnen dat na lang stil liggen en weinig gebuik dat deze motor wat vervuild is. Door nu een eind te varen brand deze weer schoon.

Zolang er geen overmatig gebruik aan smeermiddelen is,je geen rare geluiden hoort, de oliedruk en koelwatertemperatuur goed zijn en bij warme motor geen blauwe, zwarte of witte rook uit de uitlaat komt is het toch prima. Zoals eerder opgemerkt, dit seizoen lekker varen. En laat Drinkwaard maar eens goed naar de keerkoppeling kijken.

Bij mijn boot was het advies van Drinkwaard, kk oliekeerringen, slangen vernieuwen daarna schoon spoelen. Dit na 50 jaar gedraaid te hebben.

Veel succes met het nemen van je beslissing.
Keesl

ligplaats: Geen
info:

Berichtdoor Amersfow » 14 Jun 2025, 21:16

@wolf, wat mij betreft mag je niet ter zake doende, zielige reacties wel achterwege laten hoor, alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 14 Jun 2025, 23:04

Amersfow schreef:@wolf, wat mij betreft mag je niet ter zake doende, zielige reacties wel achterwege laten hoor, alvast bedankt.

Nou nou zo hoeft het ook weer niet, tekst verwijderd.

Mvg,

Pascal.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Keesl » 24 Jun 2025, 11:25

Was vandaag even bij Drinkwaard op bezoek, daar zag ik een Eista Arthur Nova in de kraan hangen. Neem aan dat het jouw boot is. Prachtig model vind ik.
Keesl

ligplaats: Geen
info:

Berichtdoor Flupke » 16 Jul 2025, 00:11

de lang beloofde update..

Ik wilde enkel de keerkoppeling laten nakijken nadat de Indenor het toch vol wist te houden tot Sliedrecht.
Mede na een goed telefoongesprek met Wolf1.
Maar dat telefoongesprek heeft wel iets teweeg gebracht.

Want Wolf had t over BBQ , fles wijn en Frankrijk en dat was niet voor dovemansoren.
Mijn lieftallige zei… we werken beiden keihard, en als we dan eens weggaan, dan wil ik dat alles werkt en ik niet in de diesellucht zit en met een 60 jarige motor zit. Want je bent ook geen techneut.
Maar ik wil ook ergens met een BBQ en en flesje wijn zitten...
En eerlijk… ze is echt geen zeurder of veeleisend.
Verschillende mensen gesproken, en de indenor is eerste generatie, ik geen techneut...

dussssss
De boot lag er toch, en de motor laten onderzoeken, second opinion, diepe zucht, korte pijn… en alles ineens goed.
Dus zelf motor eruit gehaald met maatje, ontvetten, bilge geschilderd, tank schoongemaakt.

Drinkwaard er een craftsman 4.52 , 52 pk ingezet, velvet keerkoppeling compleet gereviseerd.
Flexibele ( kan even niet op de naam komen) na de keerkoppeling. Schroef aangepast, nieuw dashboard.
Bleek ook dat de staalkabels van het roer bijna erdoor waren dus ook vervangen.
Ok de rekening was er dan ook naar... zuchtt....

Vandaag alleen de boot gaan halen en wat een ongelofelijk verschil. Kruissnelheid tussen 11-12 km bij 2200 toeren. Luiken nog niet geïsoleerd maar geen herrie, geen diesellucht. Als ik gas geef, reageert de motor meteen. De koppeling is echt schokvrij. Alles werkt gewoon. Dus nu lig ik voor het eerst in mn bed in de boot op het water, en ben ik een gelukkig mens.

ik wil iedereen bedanken voor alle hulp en adviezen, gewaardeerd!!
Flupke

ligplaats: Mol
info:

Berichtdoor Amersfow » 16 Jul 2025, 05:08

Gefeliciteerd, goeie actie!
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard