Dit is niet ok.

algemene discussies

Dit is niet ok.

Berichtdoor Oeverloos » 16 Aug 2024, 15:35

Citaat:

“eagle schreef:
Goedenavond Dames en Heren,

Gezien de huidige perikelen hier op dit Watersportforum, dat deze naam eigenlijk niet meer waardig is, heb ik besloten om mijn medewerking eraan per heden te beëindigen. Het ga u allen goed...

Met verzoek aan de moderators om mij te royeren als lid.

Gegroet,

Ing. A.J.J Vruggink,
Jachtwerf Arend Nautic
Alias voor Eagle.”

Citaat:

“pascall schreef:
Nou nou, gaat weer lekker hier.
ik wijs geen schuldigen maar ben er wel klaar mee.
Het zat al langer te broeden maar ik stop er mee om hier op het forum nog iets te posten.
Het gaat jullie goed en een behouden vaart!

Mvg,

Pascal.”

Deze berichten zijn niet ok.

Ook een forum heeft een vorm van groepsdynamiek
en zelf regulering

Anonimiteit voegt een dimensie toe.
Met gevolgen voor het zelf reinigend vermogen.

Boven genoemde forumleden hebben jarenlang uitzonderlijk inhoudelijke bijdragen op het forum geschreven.

Hun besluiten zijn voor de forumleden en de meelezers eigenlijk wel verdrietig.
Als ik het zo mag zeggen.
Oeverloos

ligplaats:
info:

Re: Dit is niet ok.

Berichtdoor Wolf1 » 16 Aug 2024, 18:06

Hoop op het zelf regulering effect, en dat het zichzelf weer oplost, als de etter er uit is, geneest de wond meestal snel !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Mopolcamper » 16 Aug 2024, 18:13

Geen zorgen. Er zijn nog steeds zo'n 20 vaste gebruikers die het forum vol lullen, en natuurlijk nog 2 echte deskundigen.
Mopolcamper

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 16 Aug 2024, 18:36

Ik ben het met je eens, en ondergetekende is hier helaas medeverantwoordelijk voor.
Dat boetekleed wil ik mijzelf wel aanmeten.
Zowel Pascall als Eagle vond ik leden die het forum de nodige expertise brachten, het waren zelfs namen die ik evt zou voordragen als er toch weer moderators zouden komen.

En dat is toch wel het manco hier, qua controle of ingrijpen gebeurd hier niks en is er slechts nog een beheerder, en heb een beetje het idee dat het hem niet zoveel meer bekoord.

Ikzelf zal niet weglopen als anderen elkaar in de haren vliegen, maar ik besef en begrijp heel goed dat er leden zijn die dit niet accepteren.

Dit is mijn inziens een punt om samen te pleiten voor nieuwe moderators en wellicht zullen Pascall en Eagle zich dan bedenken.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Navigo » 16 Aug 2024, 22:05

HH,

Het begint in mijn ogen niet met een moderator, het begint met zelfreflectie.
Sommige leden hebben geen match, reageer gewoon niet op elkaar. Laat het los.

Navigo
Navigo

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 17 Aug 2024, 06:52

Navigo schreef:HH,

Het begint in mijn ogen niet met een moderator, het begint met zelfreflectie.
Sommige leden hebben geen match, reageer gewoon niet op elkaar. Laat het los.

Navigo

Uiteraard is zelfreflectie een belangrijk iets in dit soort flames, en voor mijn persoon is dit met terugwerkende kracht van toepassing.
Echter moet een persoon wel open staan voor zelfreflectie, en vooral als iemand doelbewust bezig zal het nvt zijn helaas.
Ik blijf absoluut wel bij mijn standpunt staan, maar ik had het anders moeten benaderen.
Voor mij is het een stukje emotie, ik zie dat er doelbewust iets bezig is en daar stoor ik mij aan en liet ik mij in mee slepen om een resultaat te boeken. Helaas boekte ik hier mee dat de verkeerde leden vertrokken.
Het had voor mij niet met wel of niet matchen te maken.

Moderatie had hier zeker wel kunnen helpen, niet alleen om openbaar een statement te maken of tevt waarschuwen, ofwel het in de kiem te smoren een aamtal onderwerpen geleden al. Want een patroon is zichtbaar en dat had direct bij de nekvel gepakt moeten worden.
Maar in mijn geval had ik het patroon en mijn bevindingen bij een actieve moderator kunnen neerleggen.

Daarnaast buiten het gebeuren om is het ook goed voor de toekomst, er komen nog steeds veel mensen op het forum dus bestaansrecht is er zeker nog voor de komende 10 jaar.
Er is nu slechts nog een beheerder en als die om wat voor reden ook wegvalt is het forum overgeleverd aan spam etc.

Dus niet alleen vanwege de flame, maar voor de toekomst.
chaea

Berichtdoor kajoe » 17 Aug 2024, 07:45

ik heb niet veel te zeggen maar vind het altijd jammer dat iemand verdwijnt .
en soms moet je ook wel een harde kop hebben en je dan niets aantrekken wat anderen zeggen .
soms trap ik er ook een beetje in beetje dom denk ik dan later maar ja we zijn mensen .
zo heb ik op een ander forum hele discussies gehad iemand wou me weg hebben puur omdat er wel punten en komma's vergeten waren
maar het ging over de Nederlandse taal nou ik gebruikten ook vaak gewoon spreektaal uit de praktijk die werd gebruikt op onze schepen .
foute boel dus .
maar goed ik kan dus best wel vaak fout zitten .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor chaea » 17 Aug 2024, 09:15

kajoe schreef:ik heb niet veel te zeggen maar vind het altijd jammer dat iemand verdwijnt .
en soms moet je ook wel een harde kop hebben en je dan niets aantrekken wat anderen zeggen .
soms trap ik er ook een beetje in beetje dom denk ik dan later maar ja we zijn mensen .
zo heb ik op een ander forum hele discussies gehad iemand wou me weg hebben puur omdat er wel punten en komma's vergeten waren
maar het ging over de Nederlandse taal nou ik gebruikten ook vaak gewoon spreektaal uit de praktijk die werd gebruikt op onze schepen .
foute boel dus .
maar goed ik kan dus best wel vaak fout zitten .

Ik zal nooit iemand beoordelen op taalfouten etc, vind ik zo laag en niks toevoegend.
Dyslecsie is iets wat veel mensen hebben en dat heeft niks met niveau of iq te maken.
chaea

Berichtdoor kajoe » 17 Aug 2024, 11:26

nee ik lees er gewoon over heen iedereeen maakt fouten .
maar bij een baas de marine had je ongelofelijke officieren die natuurlijk enorm boven de rest stond .zo dachten ze in een forum er ook over .
als je niet alles vertaalde in hun beleven tja dan zat je fout ,als jij in jou werk het linksom deed wat normaal was moest het van hun rechts om
de goede daargelaten natuurlijk en ja daar was ik timmerman lichte plaat bewerking en polyester bewerking aan boord vaak de enigste .
daarna weer terug de binnen en rijn vaart op eerst als stuurman later als schipper daarna eigen schip .dus alles in de praktijk leren en nu dus nog steeds
in dit forum krijg je soms goede tips om te gebruiken .dus dank .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor R.C.Grootveld » 17 Aug 2024, 11:58

Navigo schreef:Het begint in mijn ogen niet met een moderator, het begint met zelfreflectie.

Inderdaad, en dat houdt dus ook in dat je zult moeten accepteren dat anderen een andere mening hebben dan jij zelf.
Helaas zijn er mensen (niet alleen hier, ook elders) die geen vraag stellen, maar slechts de eigen mening bevestigd willen hebben maar vervolgens gepikeerd raken als anderen een andere mening hebben, ook als ze die met feiten (bv regelgeving) kunnen onderbouwen.

Zo was er (elders) eens iemand die begon over het gebruik van 'gewone verlengsnoeren' voor de walstroom en was vervolgens zwaar beledigd toen hij er op gewezen werd, dat je daarvoor alleen gepolariseerde en van de bekende blauwe CEE stekkers voorziene buitenkabels mag gebruiken.
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Terug naar Steigerpraat