Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

algemene discussies

Re: Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

Berichtdoor Blacktoppie » 20 Sep 2015, 20:09

pascall schreef:Is dat per marifoon en ook voor een radar?

Mvg,

Pascal

Tarief registratiehouders schreef:
Registratiehouders betalen vanaf 1 januari 2016 per registratie 31 Euro (over 2016). Dit tarief geldt voor één registratie, ongeacht het aantal apparaten.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

Berichtdoor quichot » 21 Sep 2015, 07:56

Melkkoetje, waan van de dag, of herschikking van kostenposten, per slot van rekening worden alle overheidsvoorzieningen door ons allemaal betaald, linksom of rechtsom. Met andere woorden: het is nooit gratis geweest, het kwam gewoon uit een ander potje. Niet dat marifoonbezitters nou ineens ergens anders 31 euro minder belasting hoeven te betalen, maar gespreid over alle overheidsinkomsten wordt het toch per belastingbetaler gecompenseerd. Dat kan niet anders, de rijksbegroting is immers een gesloten systeem.

Het overheidsbeleid is onder Rutte iets meer gericht op het verhalen van de lasten op de specifieke gebruiker, en daar lopen we nu tegenaan. En eerlijk gezegd, waarom zou de overgrote meerderheid zónder marifoon daaraan mee moeten betalen? Niet meteen klagen hoor, koop dan geen boot! ;)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor Popeye » 21 Sep 2015, 11:17

We krijgen toch 5 miljard met zijn allen! Nog een paar van zulke geintjes, en het is weer een sigaar uit eigen doos, al heb ik het idee dat ik bij de 5 miljard toch al niet in de prijzen val.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor iJack » 21 Sep 2015, 15:17

Gelukkig mag je het zo vanaf je betaalrekening overmaken en komt het niet uit je portemonnee. Aan een duister loket in een overheidsgebouw bij iemand die er zit omdat het moet had een nog zuurder betalen geweest.

En zoals al eerder gezegd het moet toch betaald worden, dus waarom niet gewoon de gebruiker.
Afbeelding
kijk vooruit, anders sta je met de rug naar de toekomst...
Gebruikers-avatar
iJack

ligplaats: RMU
info:

Berichtdoor robert » 02 Okt 2015, 18:13

Ik heb sinds kort een marifoon welke ik zelden gebruik (ik vaar in omgeving biesbosch). Ze laten je eerst betalen voor het examen wat niets voorstelt want niemand gebruikt het zoals het volgens het boekje hoort. Daarna kosten voor een marifoon. Dit zijn echter eenmalige kosten, waar ik overheen gestapt ben. Nu ik dit alles gedaan heb willen ze geld maar waarvoor dan. Ik vind het ook een melkkoe. Mensen met een marifoon dragen bij aan de veiligheid op het water en worden bij deze daarvoor gestraft. Dit is toch geen stimulans om een marifoon in het bezit te hebben. Ik zeg mijn registratie alleen al uit principe op, en als er dan iemand in nood is ga ik geen hulp meer oproepen met een kans op een boete. Voor de eigen veiligheid houd ik hem wel standby voor uiterste nood. Is dit wat ze willen bereiken?? want ik ben echt niet de enige die zo denkt.
robert

ligplaats: waspik
info:

Berichtdoor aquanaut » 02 Okt 2015, 19:09

robert schreef:Ik heb sinds kort een marifoon welke ik zelden gebruik (ik vaar in omgeving biesbosch). Ze laten je eerst betalen voor het examen wat niets voorstelt want niemand gebruikt het zoals het volgens het boekje hoort. Daarna kosten voor een marifoon. Dit zijn echter eenmalige kosten, waar ik overheen gestapt ben. Nu ik dit alles gedaan heb willen ze geld maar waarvoor dan. Ik vind het ook een melkkoe. Mensen met een marifoon dragen bij aan de veiligheid op het water en worden bij deze daarvoor gestraft. Dit is toch geen stimulans om een marifoon in het bezit te hebben. Ik zeg mijn registratie alleen al uit principe op, en als er dan iemand in nood is ga ik geen hulp meer oproepen met een kans op een boete. Voor de eigen veiligheid houd ik hem wel standby voor uiterste nood. Is dit wat ze willen bereiken?? want ik ben echt niet de enige die zo denkt.

Oh, wat betaalde je ook al weer per maand voor dat mobiele telefoon abonnement?........echt misdadig, terwijl je al 600 euro voor die nieuwe Iphone hebt betaald!

Kortzichtige gedachte......
Het is nooit gratis geweest, het werd alleen enkele jaren uit de algemene middelen betaald.
Nu is dat weer terug gedraaid.
De gebruiker betaald, heel normaal in deze samenleving.
Enuh, de kosten van een huidige marifoon vallen best mee, de mijne (vaste) heeft nog 1800 guldens gekost..

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut

ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Berichtdoor broekie » 03 Okt 2015, 05:29

Documenten zijn binnen, dus leesvoer en zal wel over betalen gaan.
Heb al de laatste maanden wat opzij gelegd, dus komt de klap minder hard aan.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor Marie Christina » 03 Okt 2015, 06:58

Ik heb gespreide betaling aangevraagd.
Kijken wat ze zeggen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor vuuren1 » 03 Okt 2015, 22:10

Ben ook zendamateur, marifoon zeg ik op maar mag ik als zendamateur in bezit hebben, dus pakken alleen bij een heterdaadje en handhaving in NL hebben ze geen geld voor...
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Noordvaarder » 04 Okt 2015, 01:27

Een geluk bij een ongeluk kan ik mijn zakken voor de marifoon ,1 puntje te weinig dus wel noemen.
Want ik heb begrepen,dat als je alleen al een registratiecode hebt,dat je dan al wordt belast voor 31 euro per jaar.
Ik vind het belachelijk dat je voor die paar dagen in het jaar,want in principe maak je maar max 3 weken gebruik van dat ding,dat daar zo'n bedrag voor moet worden betaald.Ze hebben het enkele jaren terug gratis gemaakt,met in de hoop dat er meerdere dat bewijs gingen halen i.v.m. veel illegale toestellen.Nu hebben velen dat gedaan,dus hebben ze vele geregistreerden,en nu is het ineens kassa.Je moet het zelf ook nog bijhouden via internet.Dus ik vraag me werkelijk af wat de eigenlijke kosten zijn.Het is je reinste geldgraaierij.
Ik ga dus ook niet voor de 2de keer examen doen.Ik schaf me wel zo'n ontvanger aan,waarmee ik de marifoon kan afluisteren.
Dat mag wel,en kost ook verder niks.
Ik vaar toch bijna niet op grotere wateren,en op de maren bij ons in het Noorden heb je toch niks aan een Marifoon.
Overal is er GSM bereik,en mocht ik geschut moeten worden bij Zoutkamp of Gaarkeuken,dan doe ik wel een oproep via een GSM.
En voor die paar bruggen in het Reitdiep,daarvoor kun je ook met post Lauwersoog bellen.
Zolang ze bakken met geld naar Aristoteles en consorten slepen,vind ik het niet noodzakelijk om daar voor te gaan betalen.
En hier wordt dan veel geroepen dat de controle scherper zal worden.Ik geloof daar niks van.
In zomerpiektijd is al bijna geen controle,dan blijft er voor de rest van het jaar al helemaal niks meer over.
En wie moet dat dan gaan doen?De politie die steeds met minder personeel toe moet?En met een jaarlijkse budget de alleen maar afneemt?Ik zie nog niet dat ze veel meer gaan controleren op niet goedgekeurde apparatuur.
Noordvaarder

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat