Langevinger gilde

algemene discussies

Re: Langevinger gilde

Berichtdoor quichot » 27 Jun 2014, 07:33

Vervelend, maar hier is geen kruid tegen gewassen. Stel dat we, wijs geworden door Henks ervaring, een beugel gaan aanbrengen over onze accu, dan gaan ze wel aan de haal met onze koelkast. We moeten ons erbij neerleggen dat criminelen nou eenmaal per definitie één stap voor liggen op ons, brave burgers.
Niet naief worden door te denken dat 'het hier nooit gebeurt', maar evenmin van je schip een fort maken. Het redelijke midden houden. Als het een obsessie wordt, heb je zelf geen leven meer.

Wél kun je met simpele middelen voorkomen dat je jezelf niet voor je kop hoeft te slaan als je ziet dat er insluipers aan boord zijn geweest. Ik ga bijv. nooit van boord met achterlating van portemonnee met pasjes en rijbewijs. En een klein kluisje kan echt iedereen ergens vastbouten.

Maar erg veel meer kunnen we niet doen. Slikken, een nieuwe kopen en snel vergeten.
En o ja, mocht je ze aan boord betrappen, met harde hand verwijderen mag, aanhouden mag ook (burgerarrest), maar als je ze in een adrenalinestoot het ziekenhuis in slaat, gaat niet de boef, maar jij minstens een half jaar voor schut. En dat voor fifteen seconds of fame. En denk niet dat je ermee wegkomt. Jij kent dan misschien die inbreker niet, maar hij -en dus z'n toegevoegde advocaat- joúw wel!

Maar goed, meestal zeggen we dat soort dingen uit machteloze woede, en dat lucht al iets op. ;)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor laserdevil » 27 Jun 2014, 20:17

Henk,
Waar lig je dan?
Bij ons is een paar jaar geleden iemand betrapt die de haven ingezwommen was , en er met een bijboot vandoor wou.
Die is onderhanden genomen.
Bleek een pool.
Ik wil niet bagatelliseren , maar ik durf te wedden dat dat ook ossies zijn geweest.
Die gaan nog voor zo'n dingen.
Een echte dief gaat ook voor het echte werk , en ziet bb motoren ook als kruimels.
Wel een reden om mijn 2takt aan te houden.
Worden ze niet snel meer kwijt ;) .
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil

ligplaats: rijkel
info:

Berichtdoor henkvd » 27 Jun 2014, 20:44

Boot ligt vlakbij de zeeverkenner in Katwijk.

De tank stond ook klaar om mee te nemen, alleen die stond nog afgekoppeld klaar, alleen ipv de slang door te snijden hebben ze de tankaansluiting uit de kunststof tank gedraaid, die kon ik er zo weer in draaien.

Ik heb geen idee wie wat waar, het voelt eerder als geleend door een stakker die opzoek was.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor vuuren1 » 27 Jun 2014, 21:08

Op een jachthaven in Zwolle kwam ook een oost europeaan shoppen. In het donker over een hek geklommen.
Valt niet erg op als de haven voorzien is van botenhuizen, dan kan je je gang gemakkelijk gaan.

Geweldig zo'n Europa met open grenzen, ze pikken je spullen en zorgen met goedkoop werk dat Nederlanders werkeloos worden.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Lucter » 27 Jun 2014, 21:42

vuuren1 schreef:Geweldig zo'n Europa met open grenzen, ze pikken je spullen en zorgen met goedkoop werk dat Nederlanders werkeloos worden.

@ Henk & Hans, het is niet anders, klaarblijkelijk mogen wij uberhaupt nog blij zijn dat we het mogen zeggen!

Een paar jaar geen last gehad, ligplaats recht voor de woning van de werfeigenaar met wifi, met zijn medewerking dus de camera's aan boord kunnen doorlussen naar mijn eigen server die de opname's van mijn bedrijf opslaat. Nu een andere haven; een (nieuw) ribje met bb in de davids, ketting door de motor, ketting door de spiegel, op twee plaatsen door de rvs reling gehaald. Gelukkig gefotografeerd voor de verzekering en akkoord voor dekking bevonden. Kom je aan boord, is je reling op twee plaatsen doorgeslepen; bootje weg :evil: (Ik heb geen verwende koters, ze hebben gewerkt voor dat ribje!!)

Maar dat zijn de gelegenheidsdieven; inmiddels gaat het veel verder. Vorige week een nagelnieuw 50 ft motorjacht van de werf in Frankrijk naar zeeland gevaren (rondje UK ivm motoruren); jacht was door de werf compleet geleverd, airco's en generators, hydr. loopplank etc. maar de navigatieapparatuur moest in NL worden ingebouwd, alsmede de eerste 100 uur servicebeurt. Schip afgeleverd (moest geklaard worden ivm btw) en gelukkig schriftelijk overgedragen aan de agent. Na inbouw kreeg ik het verzoek om het in zeeland over te varen naar de andere oever omdat de charterbemanning op Brussel zou landen en dat dus makkelijker zou zijn. Godzijdank was ook daar een agent aangesteld (ik had daar helemaal niet bij stilgestaan omdat de boot inmiddels in NL was geklaard) en ook hij heeft de overdracht getekend.
Nog geen 12 uur later kreeg ik een belletje van de nieuwe charterkaptein; alles weg; scanners uit de mast; alle navigatieapparatuur weg, alleen de lange kabels lagen er afgeknipt nog. Dat spul past niet eens in een stationwagen, daar heb je een aanhanger voor nodig. Schade? geen idee maar tenminste enige tienduizenden euro's!

Commentaar leverancier van de apparatuur; Da's niet voor het eerst dat we dit meemaken..... Die dieven weten dus precies waar ze moeten zijn, en wat er te halen valt :!:
Dat gaat niet meer over een verdwaalde en noodruftige oostblokker, dat is gewoon gepland, en georganiseerd :!:

We hebben in Vlissingen een scheepswerf van naam, en jullie weten, ik noem nooit namen.... Die hebben meer mensen in dienst op de afd. bedrijfsbewaking als op de afdeling elektra/electronica dat zegt genoeg.

Komt die chartereigenaar ooit nog naar Nederland?, Ja, zodra hij failliet, is vraagt hij hier een uitkering aan :!:
Lucter

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 27 Jun 2014, 22:26

Auto's worden ook massaal door deze buren gestolen en gedemonteerd.

Voor bootonderdelen komen ze er al snel achter om een accu slijptol mee te nemen, daarmee kan je veel "demonteren".
En als het geen lawaai mag maken nemen we een ijzerzaag, dat duurt enige minuten langer.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Marcel010 » 29 Jun 2014, 10:05

Verschrikkelijk lijkt me dat, wie gaat er nu een accu stelen?
Ok het is geen goedkope uitvoering maar toch.

Hier op de haven is er iemand die gezellig ergens aan de kant lag toen er een paar Bulgaren zijn generator die op de kant stond
probeerde te stelen.
Helaas voor hun had de eigenaar dat in de gaten en is er politie bijgekomen.

Maar in NL loont misdaad, wat zou de straf voor die gasten geweest zijn, misschien niet eens celstraf.
En die gasten hebben toch niks te verliezen, het wordt alleen maar erger, mark my words.....
Gebruikers-avatar
Marcel010

ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Berichtdoor gast » 29 Jun 2014, 12:09

Vorige week hier in het dorp, in slechts een kwartier tijd op klaarlichte dag boot, motor en trailer weg.
Ergste is dat de dief gewoon betrapt is door de buren maar de man zwaaide zo vriendelijk dat dezen d88 dat het om een bekende ging.

:evil: hondsbrutaal

De jongens van de Wilgen zijn 2 jaar geleden 5 bijna nieuwe Yamaha kwijtgeraakt, de heren staan netjes op camera en dat hebben ze gewoon door maar trekken zich er niets van aan. (reden is simpel, bezoekers van ons brave landje)
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 29 Jun 2014, 21:17

Uiteindelijk zijn we al decennia lang niet goed af met allerlei import.

Ik heb een GSM alarm met aan boord met een sirene.
Onder een cabriokap kan dat valse alarmen opleveren maar ik heb daar een infrarood zender die goed in te stellen is en geen problemen geeft.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Blacktoppie » 29 Jun 2014, 22:37

vuuren1 schreef:Uiteindelijk zijn we al decennia lang niet goed af met allerlei import.

Ik heb een GSM alarm met aan boord met een sirene.
Onder een cabriokap kan dat valse alarmen opleveren maar ik heb daar een infrarood zender die goed in te stellen is en geen problemen geeft.

je kan kijken of je er een dual sensor op kan hangen, en dan wel 1 met Pir en Radar.. verminderd storingen door tocht en warmte verschillen ed..

Arco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat