door Svalk » 11 Sep 2022, 14:13
Eindelijk was het dan zover, mijn Marex 32 met een Yanmar 4LH-STE kon eindelijk na ruim 2 jaar uit Noorwegen overgevaren naar NL. Dit ivm corona. De reis is op zich goed gegaan echter het grootste probleem is dat ik iedere dag ca. 100 ml koelvloeistof kwijt raak. Of ik nu vaar of stil lig maakt niet uit. Echter het nivo in het vaatje zakt ook maar net uit het vaatje want met bijvullen komt het nivo weer direct wee rin het zicht. Het komt in ieder geval niet in de olie want anders had ik nooit thuis gekomen. Tevens blijft de bilge onder de motor droog. Ik heb een vermoeden van de warmte wisselaar maar is puur een vermoeden en nergens op gebaseerd. Er zijn naar mijn idee niet zoveel opties waar het kan blijven . Kan iemand mij nog wat tips geven hoe ik eea verder kan onderzoeken ? De boot gaat binnenkort op de kant en wil een slang van de warmtewisselaar afkoppelen om te kijken of hier iets uitkomt en het vaatje maximaal opvullen met koelvloeistof. Bedankt alvast voor het meedenken. Grtz, Sjaak