Hallo, onlangs heb ik een koelwater lekkage gehad. Dit heb ik met nieuwe onderdelen kunnen verhelpen. Zo ook de thermostaat voor de zekerheid, je weet immers maar nooit of die ook een tik heeft gehad. En natuurlijk voor dezelfde die erin heeft gezeten. (74 graden begint hij te openen en bij 80 is hij geheel open) Nu blijft het koelwater (op de temperatuurmeter, tussen de 75 en 80 graden staan), dus dat is weer helemaal ok. Maar nu blijft de olietemperatuur zo rond de 95 graden hangen ? Het betreft hier trouwens een indirecte koeling, dus ik heb een natte uitlaat. Naar mijn weten heb ik alles goed ontlucht en ik verlies ook geen koelvloeistof trouwens. Ik blijf echter nieuwsgierig of de temperatuur van de motorolie wel goed is ? Ik kon dit namelijk nergens in een van de vele Monteur(s), inbouw of onderhoud handleidingen terugvinden ??? De oliedruk is trouwens ook prima en zit precies op de 2 bij een gemiddelde belasting.
Wie zou mij kunnen vertellen of deze temperatuur klopt of waar ik een handleiding kan vinden wat de olietemperatuur moet zijn ?