door Flupke » 16 Jul 2025, 00:11
de lang beloofde update..
Ik wilde enkel de keerkoppeling laten nakijken nadat de Indenor het toch vol wist te houden tot Sliedrecht.
Mede na een goed telefoongesprek met Wolf1.
Maar dat telefoongesprek heeft wel iets teweeg gebracht.
Want Wolf had t over BBQ , fles wijn en Frankrijk en dat was niet voor dovemansoren.
Mijn lieftallige zei… we werken beiden keihard, en als we dan eens weggaan, dan wil ik dat alles werkt en ik niet in de diesellucht zit en met een 60 jarige motor zit. Want je bent ook geen techneut.
Maar ik wil ook ergens met een BBQ en en flesje wijn zitten...
En eerlijk… ze is echt geen zeurder of veeleisend.
Verschillende mensen gesproken, en de indenor is eerste generatie, ik geen techneut...
dussssss
De boot lag er toch, en de motor laten onderzoeken, second opinion, diepe zucht, korte pijn… en alles ineens goed.
Dus zelf motor eruit gehaald met maatje, ontvetten, bilge geschilderd, tank schoongemaakt.
Drinkwaard er een craftsman 4.52 , 52 pk ingezet, velvet keerkoppeling compleet gereviseerd.
Flexibele ( kan even niet op de naam komen) na de keerkoppeling. Schroef aangepast, nieuw dashboard.
Bleek ook dat de staalkabels van het roer bijna erdoor waren dus ook vervangen.
Ok de rekening was er dan ook naar... zuchtt....
Vandaag alleen de boot gaan halen en wat een ongelofelijk verschil. Kruissnelheid tussen 11-12 km bij 2200 toeren. Luiken nog niet geïsoleerd maar geen herrie, geen diesellucht. Als ik gas geef, reageert de motor meteen. De koppeling is echt schokvrij. Alles werkt gewoon. Dus nu lig ik voor het eerst in mn bed in de boot op het water, en ben ik een gelukkig mens.
ik wil iedereen bedanken voor alle hulp en adviezen, gewaardeerd!!