Popeye schreef:
Rare reactie.
Van water werd in het verleden, en nu nog steeds, dankbaar gebruik gemaakt om mensen en goederen over te vervoeren.
Toen ik in 2006 met de Aimee begon te varen woonde ik aan de Hoogeveense Vaart en kon ik de eerste jaren in een keer naar de eerste sluis, 7 km verderop, varen. In de loop der tijd zijn, voor het gemak van het verkeer, er op dat traject drie bruggen gekomen en kwam ik na 1 km de eerste brug al tegen. Met die ervaring kijk je toch een beetje anders naar een brug die voor jou bediend moet worden.
Groet, Jack.
Niks raars aan hoor.
Ik krijg bij jou een beetje de indruk dat iedereen en alles om je heen een noodzakelijk kwaad is, vergeet niet dat jij ook gewoon een onderdeel daar van bent.
En ja de mens gebruiktal duizenden jaren het land en water voor gewin, en daar ontwikkelen wij ons steeds sneller in. Maar dat neemt niet weg dat de natuur een rivier niet heeft gecreerd voor vaartuigen, evenmin dat natuurlijk bospaden nooit bedoeld waren voor karren of paarden, dat hebben wij Mensch bedacht. Dat er nu meer bruggen, aquaducten, viaducten, sluizen etc bijkomen heeft te maken met vooruitgang. Daar zijn wij recreanten ondergeschikt, het is al heel wat dat het verkeer telkens stop gezet moet worden voor al die Popeyes op het water zonder wezenlijk doel(wat men vroeger wel had, toen er nog amper recreatie bestond)