Ik zou je ook wel willen helpen maar dan moet ik toch meer inzicht in je stroom verbruik moeten hebben, zoals hoeveel Watt per dag aan boord en hoelang in die omstandigheden liggen, zonder zon ?
Ik zal eerst mijn bedoelingen met deze boot uitleggen.
Voor mij vooral ontspanning en om even weg te kunnen van alle dagelijkse beslommeringen.
Dit zal hooguit eens 3 dagen achtereen zijn in de zomer, vaker korter denkend aan een dag en een nacht.
Ook zal ik er op een mooie winterdag welleens opuit willen incl overnachting, het meest belangrijke is dan de standkachel en evt tv al kan ik ook prima op mijn telefoon kijken als er te weinig boordspanning is.
Dus meer dan een weekender in de zomermaanden zal het niet zijn, geen lange tochten naar Frankrijk omdat ik dat vrouwlief niet kan aandoen.
Verbruikers TV, deze zal slechts aanstaan als vrouwlief een nachtje mee is of als ik ontspannen op de boot zit en mijn clupie speelt of Max is aan het scheuren ( maar ook hier kan ik terugvallen op mijn telefoon.
Op mooie dagen de koelkastlade, al zullen de drankjes in een speciaal gemaakt comaprtiment staan welke ik koel met packs welke gemiddeld 2 dagen vol koelen ( geen stroom voor nodig)
Koffie automaat werkt op Makita Accu evenals de stofzuiger, alleen Makitalader zal stroom nemen.
Boilertje zal continu stroom trekken.
12 v circuit uiteraard
Magnetron echt sporadisch als ik een keer 1 a 2 dagen weg ben en een maaltijd van huis meeneem, simpele maaltijden gaan op de gaspit.
Dus naar je vraag.
Vooral in de zomer dus veel zon en licht overdag, dan belangrijk koellade en boiler op 220 v
En uiteraard het 12 v circuit voor de apparatuur.
Verlichting zal dan nauwelijk gebruikt worden maar is allemaal led dus dat neemt amper iets.
Wellicht een nacht in de winter alleen, alleen de standkachel is dan belangrijk, lade hoeft niet het biertje kan buiten op de punt staan in gratis koeling.
Inderdaad geeft de omvormer ruim 125 a, 150 is opgave.
Magnetron 700 watt ipv 800 en 4 tot 10 aen zeer sporadisch gebruik en hooguit om 1 maaltijd te verwarmen.
Makita lader 240 W en 9A (alleen in gebruik bij zon als 1 van de accu's leeg is, meeste accu's laad ik thuis)
TV Samsung 21 watt 2.5 A Laten we uitgaan van 3 uur gebruik per dag in alle omstandigheden
Boiler 300 watt 1.3 a deze zal 24 uur aanstaan ( kan evt in de nacht uit)
12 v
Pomp water 55W en 4.5 ampere, alleen gebruiken als er water nodig is.
Koellade is bij piek 60 watt en 5 A en zal gedurende dag aanstaan, wellicht bij nacht uit ivm aanslaan compressor en deze onder het bed zit weggewerkt.
Marifoon 25 w (zend) en 5 amp hele dag aan tot slapen
27 mc sporadisch aan en nog geen gegevens bekend
Standkachel 5 kw en alleen in de winter of het moet een keer echt koud zijn.
Verlichting, 12 v led en alleen wanneer nodig ( hier ben ik ook niet zo bang voor en kan ik evt bij Lifepo4 aanschaf deze op de overgebleven 180 ah lood zetten)
Dus grootste gebruiker zullen de boiler en koellade zijn omdat deze continu aanstaan, hooguit 3 dagen in de zomer.
Zoals eerder aangegeven 2 x Victron paneel 175 WP.