Welke marifoon

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Welke marifoon

Berichtdoor kajoe » 03 Sep 2026, 14:52

tja heuvels wij waren altijd al snel in Friesland dat was de visie van hogerhand maar met uitdrukkelijke heren probeer en goed evenwicht te houden tussen scheepvaart en weg verkeer door de drukte op het water kon het voorkomen dat bepaalde bedienaren een voorkeur voor bootjes hadden en er enorme files ontstonden wij bij ons deden het gewoon steeds om en om met bootjes soms mochten die best eens even wachten en ja buiten de bedienings tijden als er grote schepen een afroep hadden mochten de jachten ook mee maar hoe dan ook je moest vaak bootjes verzamelen an dat vonden ze niet leuk .
als schipper mekkerde ik geregeld op de bedienaren van sluis en brug maar ja groot schip later toen ik zelf op sluizen en bruggen werkte kon ik ook behoorlijk pissig zijn op zowel recreanten als grote vaart nu ik zelf weer met een jachtje vaar mekker ik zowel op de bootjes als de bedienaren tja we zijn nu eenmaal hollanders dus behoor je te mekkeren .
maar goed als je enkele jaren door frankrijk en belgie gevaren hebt met een groot schip leer je eigenlijk dat mekkeren wel af eeuwig en altijd geduld bij sluizen en bruggen reizen van zomaar 3/4 maanden met veel kans op plotselinge stremmingen waar je zomaar weken voor lag . en dan valt ons landje wel mee .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Vorige

Terug naar Elektronica