Dat valt reuze mee.
De Torqeedo cruise 4 r kost inclusief afstandbediening met LCD monitor met alle gegevens 3400- euro en is vergelijkbaar met 10 pk. De Torqeedo cruise 2 is vergelijkbaar met 6 pk en incl zelfde afstandbediening zit deze op 3000- euro.
Bij de 2 moeten er nog 2 accu's bij en de 4 4 stuks beide met lader, tel daar ong 1000 a 1300 - bij en zit je respectievelijk op 4000 en op 4700 euro. Opzetten is net zo simpel als het plaatsen van een buitenboordmotor.
Accu,s kunnen tot 80% ontladen worden en gaan 7 tot 10 jaar mee afhankelijk van de intensiviteit, zijn er in verschillende prijsklassen, ik ben uitgegaan van een gedegen pakket.
Ter illustratie, een nieuwe standaard 9.9 Suzuki zit op ruim 3500 euro met afstandbediening, Honda zit op 3900 en een Yamaha met afstandbediening zelfs boven de 4000 euro. De accu's zijn een extra investering ten opzichte van de Suzuki, op de torqeedo 4 is dat ong 800 euro en dan afgaande van de opgegeven levensduur van 7 tot 10 jaar lijkt mij dat je deze snel hebt terugverdiend met besparing op brandstof.
Dan is voor de rust een krachtige elektromotor echt het overwegen wel waard.
(niet voor mij want ik vind het geronk heerlijk)