Amersfow schreef:Ik vind de 230v via inverter zwaar tegenvallen. Heb een 1600 vA victron, gezekerd met 100amp. Moest even een paar zaagsnedes van 3cm dikte multiplex doen, met 750 watt decoupeerzaag. Begint bij het zagen al te protesteren, en halverwege schakelde de zekering om. Kom het net aan afmaken. Daarna met de stofzuiger, 1200 watt, na 5 seconden ging weer de zekering door. Toch maar aan het land infuus. Illusie armer.
Ik kon m'n DeWalt 900 watt haakse slijper prima gebruiken met m'n Victron multiplus. Heb ook zo'n "Parkside Afkortzaag 1500w - Kap - en verstekzaag", met een momenteel botte zaag erin. Daarmee kon ik ook gewoon wat balkjes (vurenhout) mee door halen. Heb op die momenten niet op m'n telefoon zitten te kijken, hoeveel watt er uit de accu werd getrokken.
Ik ben dus op zich wel prima tevreden met deze specifieke omvormer. Dat ik er niet mee kon lassen, had ik eigenlijk al wel gewoon verwacht. Maar dat ik (wal)stroom kan combineren met wat de inverter kan leveren, is toch een enorme bonus.
Ben m'n Chineese generator ook aan het ombouwen geweest/moet hem nog volledig testen en o.a. de frequentie nog inregelen. Er zat een 3x 220v/800watt generator aan vast geknoopt, met 1x 380v/2400watt. (dus die blaas je uiteindelijk op als je meer dan 800 watt van 1 aansluiting vraagt) Heb een "mechanisch kapotte" (was niets mis mee, behalve vieze carb) generator gekocht, die 1x 220v/2000watt doet. Ook al was er niets mis met die donor generator, m'n chineese motorblok heeft misschien een half uurtje gedraaid en heeft electrische start. Vandaar de wissel.
Wanneer ik de frequentie een beetje ok heb kunnen instellen, zou ik dus met die generator erbij, netjes 3600 watt moeten kunnen hebben aan boord.
Financieel gehandicapt, 2 rechter handen maar een kapotte rug.
Constructieve feedback is welkom!
Goed genoeg is goed genoeg.