Bericht door klaas » do 21 jun 2012, 16:58
Hier dan wat foto´s van gister, vandaag niets gedaan aan de schuit, wel met de klus in zwaag en zo direct weer varen naar het land, weer een bestelling oogsten.

de bodem er weer in
en hier onder weer de boord aan de stuurboordkant

nu de bakboord zijde weer een rand heeft heb ik hier heb ik de andere rand er afgeslepen, deze was nog veel slechter als ik had verwacht, en voor de kracht is ook beter om de nieuwe boordrand verder door te laten lopen.

hieronder een kleine indruk van de lengte nu, bijna 11 meter schuit.

net wat ik zei vandaag en morgen heb ik geen tijd, zal zaterdag wel weer worden, maar ik heb zoon vermoeden dat de oude baas wel door gaat, dus ik ben erg nieuwsgierig dat als ik vrijdagavond daar heen ga om de schuit om te ruilen, deze is nl voor het weekend verhuurd, dus dan mag ik oefen met een schuit van klein 11 meter.
gister wel een bijna probleem gehad.
deze schuit waar ik nu mee vaar heeft duidelijk een kleindere tank, ff geen rekening mee gehouden, dus ik gisteravond, weer richten de tuin, ongeveer halfweg valt ineens het toeren tal even terug. ik denk "he, o jee" ik de motor uitzetten de tank even openen en schrik, tank bijna leeg, ik bellen, overleg besluit het niet te gokken en leg aan, thuis gaat er iemend onderweg met diesel, en pfff na een ruim uur is de diesel er tanken en weer starten. en de motor wilde niet direct maar starte wel uiteindelijk gelukkig.
maar ja toen was het dus diep in de nacht dat ik thuis was.
vanmorgen weer vroeg uit veren gegaan nu naar zwaag woning maken, goot bakken ophangen, nu ff snel eten en weer varen, er gaat echt geen dag voorbij dat ik niet vaar, al denk ik morgen niet zo lang weg te gaan. ik wil eigelijk eens om 10 uur thuis te zijn, maar ben bang dat dat wel anders zal uitpakken.
gelukig heb ik medicatie welke nu mij steeds deel energie geeft, lijkt wel een verslaving, maar ik kan ook zonder, doe ik af en toe ook even een paar dagen, maar het is wel fijn als je iets heb waar je op door kan draaien.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.