Beste forumleden,
Heb net na een vakantie naar het grevelingenmeer mijn boot weer vastgelegd aan m'n eigen steiger.
Ik heb 2 tanks van 100 liter onderling verbonden dus in totaal 200liter brandstof.
Volgens de meter zat er gisteren vanuit heusden net meer dan de helft nog in nadat ik de dag ervoor in bruinisse 50 liter bij had getankt.
Bij de maximasluis kreeg ik een rot gevoel toen ik ol de meter keek en ging even op onderzoek uit.
Ik heb een stok genomen en toen opgemeten.
De tanks zijn 30cm hoog en ik had nog 8,5cm diesel minus de aanzuigleiding die op 4cm bovenkant aan de tank zit.
Dus had ik nog maar 4,5cm diesel over.
Dat komt neer oo ong. 25 liter.
Ik heb toen een kameraad gebeld en die heeft me 70 liter gebracht.
Ik wil die vlotter eruit smijten en een buisvlotter erin monteren.
Nu zit ik een beetje met een dilemma.
Ik kan er 1 van 30cm , 27,5cm of een van 25cm pakken.
Gegeven , de tank is 30 cm hoog plus de dikte van het mangatdeksel 4 mm.
De aanzuigleiding zit op 4cm van de bodem.
Als ik een buisvlotter koop van 30 cm , raakt hij net niet de bodem.
Maar dan meet hij die 4cm erbij die ik niet kan leeg halen omdat de aanzuigleiding daar boven zit.
Maar goed ook , een tank moet niet leeg.
Maar moet ik er nu een kopen van 27,5cm of van 25cm om niet meer in de problemen te komen.
Mijn gevoel zegt 25cm , maar im had gaarne raad in deze van jullie.
Tevens even geteld wat mijn motor verbruikt , maar kan het dat een DA475 uitkomt op ong. 6,5 liter per uur?
Heb namelijk 200 liter en 50 liter en 70 liter gehad is 320 liter minus wat nog in de tank zit a 70 liter , is 250 liter op 36,9 uur.
Kom ik op 6,7 liter per uur op 1500 toeren met een snelheid van ong. 12km/u met 7,5 ton.
B.v.d