Addink12 schreef:Zijn er ook mensen die van dat anti-bacterie goedje bij de GTL gooien?
Of überhaupt last hebben van bacterie groei in de tank met GTL?
Ik gebruik het door elkaar heen,omdat het hier in het Noorden slecht,danwel niet verkrijgbaar is.
Dus ik gooi er zowiezo een antibacteriedodend middel bij.
Het volgende vond ik op de site van
http://www.gtl.nu/meest+gestelde+vragen+over+gtl.html ,bij de meest gestelde vragen:
Is GTL gevoelig voor bacterievorming?
GTL is een ultra schone brandstof en daardoor minder gevoelig voor bacterievorming. Dit maakt GTL ook beter geschikt voor de watersport.
M.i. betekend minder en beter,dat het nog niet helemaal geschikt is om deze middelen erbij te doen,want anders het er wel gestaan,dat het NIET gevoelig en HELEMAAL geschikt ,zou zijn.
Dus zal er nog enige druppels bij moeten.
Uitsluiten kunnen ze het i.i.g. niet.
Voor sommigen is de criteria dat als water maar door de brandstof zakt,dat het dan niet hoeft.
Dat is een loze kreet,want water zakt net zo goed door de diesel als door de GTL.
Het s.g. van diesel is 0,835 en dat van GTLis 0,785. nul komma nul vijf verschil.
Dus blijft in beide gevallen de brandstof op het water drijven.
Water mengt zich bij een in beweging zijnde tank,zowel met diesel als met GTL.
En bij een stilstaand product,zakt het er in beide gevallen doorheen.
Voor meer info betreffende het produkt GTL, hier kun je een MSDS downloaden van het produkt zelf.
Shell GTL Fuel:
http://www.gtlfuel.nl/dbdocs/attachment_9.pdfHet schijnt een mooi product te zijn,minder rook en ook heb je de kenmerkende diesel stank na verbranding ook niet.
Enigste nadeel is momenteel nog,het zou wat beter langs de waterkant verkrijgbaar moeten zijn.