Bericht door Arthur » zo 18 nov 2012, 18:35
Hoe betrouwbaar is deze site als ik de gevraagde gevens precies invoer, ik ga deze week even kijken of het klopt met mijn schroef.http://vicprop.com/calculator.htmef.
quichot schreef:
De tabel biedt een heel redelijk uitgangspunt. Je weet ongeveer waar je aan toe bent, ook qua kosten, maar bij de definitieve keuze komt ook veel praktische ervaring kijken. Een van de valkuilen is de opgegeven waarde het max. motorvermogen en het bijbehorende toerental. Bedenk dat die waarden buiten de beroepsvaart vrijwel nooit worden aangesproken. Je kunt dan beter de tabel 'foppen' door het toerental op te geven waarbij je je als recreant nog prettig voelt, en uit de vermogenskromme van je motor het daarbij horende vermogen op te geven als max. motorvermogen.
laserdevil schreef:
Is het niet zo dat bij oude motoren de opgegeven pk,s aan de schroef eindigen in ong. 2/3 van de opgegeven pk,s?
Ik heb een 475 80pk.
Volgens mij blijft er bij de schroef nog ong. 60pk over.
Coprrect me if im wrong.
En ja dat op 8 ton , maar zo werden ze inderdaad nu eenmaal gebouwd.
laserdevil schreef:
Is het niet zo dat bij oude motoren de opgegeven pk,s aan de schroef eindigen in ong. 2/3 van de opgegeven pk,s?
Ik heb een 475 80pk.
Volgens mij blijft er bij de schroef nog ong. 60pk over.
Coprrect me if im wrong.
En ja dat op 8 ton , maar zo werden ze inderdaad nu eenmaal gebouwd.
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten