Jan van Vijven schreef:
2 - Als er maar één container te laat op de kade is gaat deze niet mee maar moet wel het plan aangepast worden, de container die er op moest wordt nu voor z'n beurt geladen waardoor het wel eens verkeerd kan uitpakken in de volgende haven.
3 - Ondertussen zitten er ook een berg ADR TEU's tussen die ook niet op zelfde laag of naast elkaar mogen staan, als daar één niet van komt opdagen zijn de poppen helemaal aan het dansen
Nee hoor, voor iedere call van een containerschip worden er vooraf cut-off tijden bepaald, lading die later komt gaat niet meer mee, dat geld al helemaal voor de IMDG-containers, met andere woorden de planner komt zodra de gangway aan de wal is aan boord om het definitieve plan met de stuurman door te nemen en die containers zijn ook al daadwerkelijk op de terminal en staan allemaal al gesorteerd om in de juiste volgorde aangeboden en geladen te worden. En zelfs al zou er een container met gevaarlijke stoffen geannuleerd worden, dan word deze plek wel opgevuld met een standaard container zodat alle overige containers met gevaarlijke stoffen onderling nog steeds geladen worden op de posities zoals gepland