Zoals gezegd, afgelopen maand buiten verder gegaan waar het het werk vorig najaar stopte.
Dak van de stuurhut verder afgemaakt : div lasnaden weg geslepen, de (iele) dak relingen weggehaald, dak bewerkt met een Tercoo, ca 10 oude gaatjes dicht gelast (zaten dicht dmv plamuur en verf) en in een aantal lagen primer gezet.
De kromme steunen van de achterste dak relingen verwijdert,
kit (en verrot hout
) uit de uiteinden van de dakspanten verwijdert en de openingen dicht gelast.
De dakrand rondom dicht gelast. Het dak zat vast met hechten en de rest was afgesmeerd met plamuur. Vanzelfsprekend is dit gaan roesten.
Alles geslepen en de Tercoo weer los gelaten
en nieuwe steunen onder de dak relingen geplaatst.
De nissen SB en BB achter de stuurhut zijn vuil verzamel bakken, deze afgesloten zodat schoonmaken en onderhoud makkelijker wordt. (aan BB zit een opening voor de ventilator van de afzuigkap).
(Dit was de aanleiding voor mijn vraag mbt roest verwijderen op slecht toegankelijke plaatsen. Uiteindelijk is alle roest weg (waar de verf onbeschadigd is heb ik het laten zitten
) maar ik had mijn grote blaren in m'n handen
)
De sluitplaten nog niet geplaatst zodat ik zoveel mogelijk lasnaden kan schilderen.
Uiteindelijk mijzelf weer uitgeleefd met de Tercoo en alles weer stevig in de primer gezet
Tot zover de belevissen van afgelopen maand.
Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten