@ aadbloem
Dank voor de link, idd mooie vaartochten door Frankrijk. Ik ga deze eens rustig doorlezen
@ MissDeeDee
De watersport is een klein wereldje dus het zou mij verbazen als we elkaar niet eens tegenkomen
Afgelopen dagen weer lekker bezig geweest, soms een uurtje, soms volle dagen. Het wordt kouder dus de kachel is ook weer "van stal" gehaald. Isolatie maakt echt verschil, dit was duidelijk te zien tegen het dak van de stuurhut wat nog niet geïsoleerd is en het woongedeelte waar we Armaflex onderdeks hebben gelijmd (helaas geen foto).
- De achterwand is afgewerkt met geperforeerde plaat (let niet op de rommel op de bank
)
Het laatste stukje bekleed met dreunplaatsjes
- De boiler verplaatst van SB achter naar een loze ruimte midscheeps, onder de zithoek
De reden van verplaatsing is divers:
1) Toen we de boot kochten lag deze altijd behoorlijk over stuurboord, zelfs met een 3/4 gevulde brandstof tank (ca 150 liter) aan bakboord. Niet verbazend, het toilet, de vuilwatertank, de accu's en het grote meubilair staat / stonden allemaal aan SB.
2) De afstand tot het keukenblok was ca 6 meter dus voor er warm water in de keuken was, waren we al 4 of 5 liter (koud) water kwijt.
3) De grote ruimte waar de boiler gemonteerd was kan beter gebruikt worden voor opslag, een tank of iets anders, het was een "waste of space"
Ik dacht dat ik de boiler had afgetapt voor de vorst van afgelopen winter maar dat bleek tegen te vallen.....
In de toevoer van koud water bleek een terugslagklep te zitten (wel logisch) waardoor er behoorlijk veel water was achtergebleven. Deze voorzichtig met een schroevendraaier open gedrukt en de rest afgetapt.
De boiler bij de werf laten afpersen en gelukkig geen schade
Een demontabele drager voor de vloer geplaatst, demontabel voor het geval de boiler er eens uit moet.
De boiler op z'n nieuwe plaats.
En de vloerplaat op maat gemaakt
Wordt vervolgt,
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten