een beginnend lek in je koppakking. Bij meer kracht wordt er een deel van de uitlaatgassen in het koelwatercircuit geblazen. Bij een koude start ga je na een tijdje (als de lekkage wat groter wordt) ook merken dat je 'onrust' in je expansievat ziet net na de start.
Zou het? dat zou je toch moeten kunnen zien aan de kleur van je KVS of kunnen ruiken in je expansietankje?
Zelf vorig jaar een scheurtje in de kop gehad. Miniscuul en met het blote oog nauwelijks zichtbaar maar de KVS was toch vrij snel grijs. Tevens liepen de temperaturen dan ook veel verder op. Dat was bij een open systeem en zeker bij een gesloten systeem zou je je dan m.i. veel hogere kw temperaturen moeten gaan krijgen.
Maar goed...niks is onmogelijk natuurlijk maar ik hoop voor TS dat het minder serieus is. 615 spulletjes worden schaarser.
luchtbel is want dan kookt je motor binnen vijf minuten.
Dat klopt wel maar dan heb je een volledig luchtslot in je koelpijpen. TS heeft een kiel vol kvs dus verwacht ook niet dat daar een luchtprobleem zit. Het pijpje waar ik het over had is de ontluchting van de pomp. Als dat dezelfde is als bij ons zit de aan- en afvoer van kw aan de zijkant, en als dat pijpje verstopt zit kan er een luchtbel bovenin zich verzamelen maar dat is max 1/3 van de pompinhoud ongeveer dus geen volledig luchtslot.
Bij dit soort problemen is meten weten .
Das waarheid als een koe!
Wat dat betreft kan ik als investeringstip een IR-thermometer aanbevelen van een paar tientjes. Vanuit een makkelijke positie stukje bij beetje temperatuurtjes schieten. Dan wel 1 met voldoende bereik zodat je ook uitlaagassentemperatuur kan pakken.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.