vuuren1 schreef: Met GTL brandstof blijkt men DAF diesels rookvrij te krijgen, dus als alles om de motor heen goed is zou ik die DAF lekker laten zitten.
(Die DAF zelf blijft gaan)
Mijn 575 is rookvrij, dus daar gaat het me niet om. Ik heb goede redenen om aan hermotorisering te denken. Mede omdat de 575 nu nog prima loopt. Als er problemen mee waren was het schroot.
Ergens loopt er op een forum ook een GTL-draadje, en daar heb ik al uit de doeken gedaan dat GTL nog vrijwel nergens bij bunkerstations wordt aangeboden. En ik ga niet 20 x met een jerrycannetje op en neer naar een tankstation die dat wél heeft. Als er al zo'n tankstation in de buurt is.
Ik had Drinkwaard een mail gestuurd waarin lengte waterlijn, breedte, diepgang, waterverplaatsing, omschrijving rompvorm, reductie en maat schroef, met de open vraag wat in mijn geval een passende motor zou kunnen zijn. Daar hadden ze best even naar kunnen kijken vind ik dan.
Ook heb ik ze moeten nabellen om een reactie, want ik hoorde maar niks. Ze konden zich wel mijn mailtje herinneren, maar wat voor motor had ik nu? Een 575? Zitten we niet op te wachten, maar dan is de Mitsubishi een goede vervanger. En o ja, bel in september nog maar een keer terug, want nu hebben we het te druk.
Al met al werd ik niet direct enthousiast van deze reactie.
Wie vaart zit niet aan de grond.
Met schippersgroet, Guido