door Riva » 11 Jun 2017, 14:29
Dag John,
Laten we er vanuit gaan dat je reeds alle punten hebt gecontroleerd die met jou koeling te maken hebben, de waterpomp/impeller, de thermostaat, interne koeling of rechtstreeks koelwater, als je blok open is geweest hadden ze kunnen zien of er veel corrosie vorming is bij alle koelwater poorten (kom voor bij langdurig stil staan, blijft er gewoon zee/sloot/rivier/meer water in je blokje staan met relatief veel zuurstof er in en die corrosie en mogelijke aangroei veroorzaakt....maar nogmaals dat hadden ze kunnen zien toen het blokje open was!
Als dat allemaal goed is dan blijft er niet zoveel over als alleen de klepspeling inlaat uitlaat slag, dus is de vraag of je de nokken as ook hebt laten vervangen of ging men er van uit dat die goed was en dus niet nodig, ( meet rapport)
Zijn de tummelaars vervangen, je kleppen, zijn die nieuw en in geslepen op de zitting of zijn het de originele en zijn die weer terug geplaatst op de zelfde plek waar ze in zaten?...er vanuit gaande dat het een bedrijf is geweest die weet wat te doen bij kop/motor revisie
Als dat allemaal goed is.....in het kort, staat de ontsteking op tijd, is je 1ste cilinder dan in de bovenste stand op arbeidslag/compressieslag en staat de klepspeling goed, als dat het geval is dan zou het blokje onder alle omstandigheden zijn warmte kwijt kennen.
Ik ben benieuwd of je hier wat aan hebt en of er nog andere punten zijn die bij forum leden bekent zijn...ik wil ook graag meer leren !
Soms is het problemen eenvoudiger als het eerst lijkt, als we maar weten waar we moeten kijken!...ik hoop dat je er wat aan hebt.
Warme groet
Riva