R.C.Grootveld schreef:Maar voor een marifoon en het bijbehorende papiertje zijn we te beroerd.
Dat is ook een aanname van mijn "lik me vestje".
De drammers die menen dat het als "Haarlemmerolie" overal goed voor is, komen alleen maar met hun jachies op grote vaarwegen,omdat ze anders er niet op passen,wegens lengte breedte etc.
Maar geef mij eens één reden waarom degene die nooit ,maar dan ook nooit buiten Friesland ,cq Noord Nederland komt, en routes vaart zoals Meppel - Klazienaveen - Ter Apel en zo op Veendam af koerst.
Of degene die de Drentse Hoofdvaart neemt ,en dan via de turfroute naar Friesland vaart, wat die in hemelsnaam met een marifoon moeten doen?
Je hebt daar in eerste plaats meer aan een gsm dan aan een marifoon.
Grosso modo zit niet tussen de beroepsvaart,die zit op kleine vaarwegen,want er is geen zak aan op die grote vaarwegen.
Mij trekt bv de Moezel voor geen bal,en zo zijn er zovelen.
Als dat niet zo was ,dan zat Jan en Alleman wel op de Moezel of op de Rijn.
Zou je wat aan een marifoon hebben denk je , als je via Blokzijl ,Kalenberg , Driewegsluis ,de Tsjonger , Engelenvaart naar Akkrum en de Veenhoop vaart denk je?
Prachtig mooi gebied,maar wat moet ik daar met een marifoon?
Om mij alvast aan te melden voor een schutting ( als dat al kan) zodat je verzekerd bent een schutting en vooraan in de sluis ligt?
Iemand die dat wil kan beter met treintjes gaan spelen op de zolder.
Maar ik weet wel een betere optie hoe men in de regelgeving wettelijk verplichting kan gaan maken,wanneer een marifoon aanwezig moet zijn.
En dat is bij iedere "schuit" die een doorvaarthoogte heeft van 3 meter en meer,waarvoor de brug dan nog open moet ,om er doorheen te komen ,dat dan een marifoon aanwezig moet zijn inclusief gecertificeerde bedienaar van de apparatuur. ( Uitgezonderd historische schepen)
Gelijk de permissie duurder maken,kan er tenminste ook een soort van bruggeld in worden gemaakt. Die gaat nu bv op de A6 bij Scharsterbrug voor koefnoef open,waar anderen er met gemak onder een gesloten brug doorvaren.
Of zijn die eigenaars daar soms ook te "beroerd" voor.
Wie kaatst kan de bal terug verwachten toch?