broekie schreef:Dan plaats ik geen extra demper meer.
Bij ons zitten geen kranen, maar het is volgens mij onmogelijk dat er water terugkomt via de uitlaat.
De generator zit voor de hoofdmotor en de uitlaat eindigt helemaal achterin.
De seperator zit hoger dan de uitgangen, dan gaat de slang over de spanten naar een hoger geplaatst waterlock.
Van warmtewisselaar motor naar waterlock is ook aflopend.
Moet wel erg ruw worden om water in de motor te krijgen.
Ik begrijp dat jouw uitlaat korter is en vrij dicht in de buurt van de generator naar buiten gaat?
Oeverloos schreef:Dus ik heb ook al die gaten in de romp.
Dus vergiet.
Alleen als je er mee op zout water gaat varen krijg je zo je bedenkingen.
Oeverloos
broekie schreef:@oeverloos. Interessante info die ik even een paar keer ga lezen. Kom erop terug, zit nu aan een biertje.
Eerste wat me opviel is dat wij bewust hebben gekozen om het uitlaat water niet onder de waterlijn af te voeren vanaf de seperator, maar net erboven.
De reden is dat je nu controle hebt op de koeling en ook geen extra doorvoer ONDER de waterlijn, die een risico vormt.
@yep. Als jouw korte systeem al qua geluid prima is, zal de lange uitlaat geen onacceptabel geluid maken.
Ik weet eigenlijk ook niet of een lange uitlaat meer of minder geluid maakt dan een korte.
We varen wel op zee, maar dat is echt incidenteel. Maar zou ook meer kunnen worden in de toekomst.
Dan zal de generator regelmatig even moeten draaien om alles droog en zuiver te houden.
Terug naar Techniek algemeen stalen schepen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten