bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 11 Mrt 2023, 12:57

na bijna 225000 keer bekeken te zijn op het forum hoop ik dat ik toch wat mensen heb mogen
inspireren een mooi bootje op te knappen. voor mij is dit mijn eerste boot en ondanks dat ik
redelijk technisch ben en een redelijk technisch inzicht heb was de hele opknapperij toch echt
heel veel meer werk dan gedacht en verwacht en dan viel de roest aan de boot nog reuze mee.
als de afwerking straks ook klaar is heeft het toch een jaar of zes geduurd! komt natuurlijk de
corona tijd bij, waarin ik weinig kon daar de winkels steeds dicht waren, een relatie breuk die
ook geld kost en niet te vergeten de schade door vandalisme en het extra werk daar door.

ik ben maar chauffeur met een normaal inkomen en alleenstaand dus ik heb het geld niet voor het
oprapen maar desondanks heb ik wel een mooi bootje. ook jij kunt dat hebben mits je niet te beroerd
bent je handen vies te maken. helpt wel als je handig bent natuurlijk haha. verkommerde bootjes
liggen er genoeg links en rechts dus laat je niet afschrikken maar wel adviseren voor je iets koopt.
de mensen hier op het forum zijn behulpzaam en niet te beroerd je te adviseren dus je leert een hoop.

ik weet niet hoe de prijzen voor een bootje momenteel liggen maar ik denk dat als je een beetje zoekt
je best een leuk opknappertje koopt voor een klein prijsje. zelf heb ik er toen mijn harley-davidson voor verkocht
zodat ik een start kapitaal had. ga je aan een project beginnen dan adviseer ik je het meteen grondig
en goed te doen daar ik reeds zes jaar mensen jaarlijks op de werf zie modderen en prutsen aan hun bootje
wat veel kost en niets brengt en het bootje zeker niet mooier maakt.

mocht je advies nodig hebben mag je me altijd een bericht sturen. woon je in limburg en heb je advies bij
het bekijken van een boot nodig mag je me vragen mee te gaan. door de renovatie aan mijn eigen boot
heb ik heel goed geleerd waar de [ verborgen] aandachtspunten zitten. mijn advies is vrijblijvend maar ook
ik kan iets over het hoofd zien dus pin me er niet op vast want de beslissing om te kopen maak je zelf!

om je een idee te geven van de verwachte kosten, mijn boot gekocht voor 5000 euries en totaal met de renovatie
kom ik ongeveer op 18.000 uit en daar komen de kosten van zes jaar op de bokken staan op de werf en de kosten
van benzine voor heen en weer rijden nog bij. maar dan is de boot van boven tot onder praktisch in nieuwstaat en
uitgebreid met boegschroef en zwemplateau. uiteraard moet je wel alles, maar dan ook alles zelf doen want uitbesteden
is duur en overschrijd waarschijnlijk de uiteindelijke waarde van de boot. begin je er aan stel dan geen tijd wanneer het
klaar moet zijn, het is klaar wanneer het klaar is anders ga je zeker teleurgesteld zijn en het misschien opgeven.
dus ook al kun je niets, bedenk dan dat je alles kunt leren als je het maar graag genoeg wil!

greetzz aat

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 12 Mrt 2023, 17:23

gisteren zwemplateau voor de laatste keer geverfd en vandaag begonnen met het maken van de rvs bussen
die er in komen om mijn accessoires , zoals hengelsteun, railing, bbq standaard en anti watervogel net,
zwemtrap in te plaatsen.


Afbeelding


greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 18 Mrt 2023, 16:04

vandaag druk geweest met de antislip op het zwemplateau te zetten. de ringen die ik boven op de bussen
gelast heb worden door mijn buurman komende week even op 40mm afgedraaid zodat de plastic kapjes die
ik er voor gemaakt heb mooi passen. tevens een stootrand besteld. plaatjes als mijn plateau klaar is.
misschien denk je plastic kapjes? jawel mijn kleinkinders gaan straks ook mee en metaal wordt nogal heet
in de zon dus vandaar plastic kapjes om de kindervoetjes te ontzien.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor vayreda » 26 Mrt 2023, 07:51

Hoi Aad,
De laatste pagina’s bekeken en wederom ziet het er allemaal super netjes uit. Nogmaals dank dat je je verhaal deelt met anderen. Nu bijna drie jaar zelf aan een boot te hebben geklust, mede dank zij jou foto’s, voorbeelden etc. is bij mij het einde bijna in zicht.
vayreda
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 21 Sep 2020, 10:40
ligplaats: Haarlem
info: Succes Motorkruiser

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 26 Mrt 2023, 11:15

hoi vayreda, leuk dat ik je heb mogen inspireren. ook bij mij het einde in zicht! ligplaats
is geregeld hij gaat dit jaar het water in!
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 26 Mrt 2023, 11:23

zwemplateau is ook klaar. zojuist de rubber bumper gemonteerd en ik denk dat ie
er wel gelikt uit ziet. wanneer ik de hulpstukken gemaakt heb die in de bussen
kunnen staan plaatsik er plaatjes van.


Afbeelding


Afbeelding

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor matroosoft » 26 Mrt 2023, 13:02

Hey Aat, ziet er erg netjes uit. Ik volg dit topic sinds kort ook, erg interessant. Er wordt misschien niet zoveel gereageerd maar ik ga ervanuit dat veel mensen net zoals ik geïnteresseerd meelezen.
matroosoft
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 12 Mrt 2023, 13:34
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 26 Mrt 2023, 20:00

hoi matroosoft, dank je. ik denk dat er wel een paar mensen zijn die het volgen of bekijken
als je ziet hoe vaak mijn draadje inmiddels bekeken is!

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 02 Apr 2023, 12:45

nieuwe mast is ook klaar, gemaakt van red ceder want daar had ik nog een plankie van.
weegt nix en je kunt het onbehandeld een jaar of 20 buiten laten dus rot niet. kabel netjes
binnendoor en een nieuw led toplampie. verder een aantal keer afgelakt omdat het er gewoon
mooier uitziet. de oude connector/ stekker gebruikt en uiteraard waren hiervan alle schroefies
rot gedraaid en daarvan moet ik altijd ff zuchten. beste mensen als je schroefies aan draait dan is
vast is vast en niet muurvast zodat het kapot gaat. ik heb de draden er gewoon in gesoldeerd want als
ik alles nieuw moet kopen wat slecht gemonteerd was en hierdoor kapot had ik net zo goed een
nieuwe boot kunnen kopen. pff sommige mensen zouden een gereedschap verbod moeten hebben haha.

Afbeelding


greetzzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Michelr » 02 Apr 2023, 17:24

Ziet er netjes uit Aat!

Je schier al lekker op zo.

grt. michel
Michelr
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 27 Dec 2020, 00:17
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info: Valkkruiser content 1200

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten