Vetus Deutz onderdelen

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Vetus Deutz onderdelen

Berichtdoor Tonny » 19 Sep 2022, 11:38

Hallo allemaal,

Zoals in mijn eerste post aangegeven ben ik nieuw hier. Maar ik heb wel heel wat vragen i.v.m. met onze nieuwe (tweedehands Aquanaut Beauty 1400) die wij onlangs gekocht hebben.

Ik ga binnenkort groot onderhoud doen aan de twee Vetus Deutz DT43 motoren en heb daar wat onderdelen voor nodig (niet alleen filters o.d.) maar dichtingen voor de warmtewisselaars, een nieuwe oliekeerring voor de krukas, printplaatjes voor de bedienpanelen, etc. Bij welke leverancier kan ik zulke zaken op voorraad vinden? Of toch minstens op een redelijke termijn bestellen en dan ook het juiste product krijgen?

Bij voorbaat dank.
Tonny
Tonny
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 19 Sep 2022, 10:35
ligplaats:
info: Aquanaut Beauty 1400

Re: Vetus Deutz onderdelen

Berichtdoor aadbloem » 19 Sep 2022, 11:59

Ik heb ook een Vetus Deutz motor en ik heb ook wel eens specifieke onderdelen nodig gehad. Die bestelde ik bij de Vetus hoofddealer in mijn regio. (Dat scheelt een tussenhandelaar...) Ga eerst op zoek naar jouw Vetus motor documentatie, op de Vetus website. Selecteer de benodigde onderdelen op part-nummer in de beschrijving. In de juiste documentatie zijn vrijwel alle onderdelen in beeld plaatjes op componentniveau samen met een lijst met part-nummers. Deze manier is bij mij tot nu toe prima gelukt. Ik hoor zo links en rechts wel eens roepen door schippers dat Deutz onderdelen goedkoper zijn (filters, v-snaren etc) maar voor de gemariniseerde onderdelen zoals warmtewisselaar e.d. zal je toch bij Vetus aan moeten kloppen. Gewone onderhoud spulletjes bestel ik altijd bij van Rij Watersport. Voor zover ik weet steeds de laagste prijs voor Vetus olie- en dieselfilters, motorolie, v-snaren, luchtfilters e.d.

Ik schat in dat je deze nodig hebt:
https://vetus.com/cms/wp-content/upload ... TM0084.pdf
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Vetus Deutz onderdelen

Berichtdoor redmiller » 24 Sep 2022, 07:02

De laagste prijs vindt je bij een landbouwmechanisatie. Mijn ervaring is dat vetus kan toveren en een Gates riem of een mann filter ineens 4x zoveel waard wordt als er vetus op staat :lol:
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: Vetus Deutz onderdelen

Berichtdoor aadbloem » 24 Sep 2022, 11:25

redmiller schreef:De laagste prijs vindt je bij een landbouwmechanisatie. Mijn ervaring is dat vetus kan toveren en een Gates riem of een mann filter ineens 4x zoveel waard wordt als er vetus op staat :lol:

Geheel mee eens maar een warmtewisselaar vind je niet op de tractor dus zal je voor de specifieke gemariniseerde onderdelen zoals warmtewisselaar e.d toch naar Vetus moeten.
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Vetus Deutz onderdelen

Berichtdoor eagle » 24 Sep 2022, 17:09

Of naar Craftsman/Drinkwaard.

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Vetus Deutz onderdelen

Berichtdoor eagle » 24 Sep 2022, 17:43

Herstel!!
Geldt Niet voor de Vetus Deutz motoren..

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Vetus Deutz onderdelen

Berichtdoor Tonny » 25 Sep 2022, 09:49

@ aadbloem: Bedankt voor de catalogus.

Ik heb aan de hand ervan wat onderdelen aangevraagd bij een drietal dealers. De prijzen lopen wel 20-25% uiteen. Bovendien heb ik een typisch Deutz onderdeel (oliekeerring v.d. krukas) rechtstreeks aangevraagd bij Deutz. Daar moet ik de prijs nog van krijgen.
Tonny
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 19 Sep 2022, 10:35
ligplaats:
info: Aquanaut Beauty 1400

Re: Vetus Deutz onderdelen

Berichtdoor aadbloem » 25 Sep 2022, 13:34

Tonny schreef:@ aadbloem: Bedankt voor de catalogus.

Ik heb aan de hand ervan wat onderdelen aangevraagd bij een drietal dealers. De prijzen lopen wel 20-25% uiteen. Bovendien heb ik een typisch Deutz onderdeel (oliekeerring v.d. krukas) rechtstreeks aangevraagd bij Deutz. Daar moet ik de prijs nog van krijgen.

@Tonny
Dank voor je reactie,graag blijf ik op de hoogte van je werk. Ik heb tot nu toe ook geen spullen direct bij Deutz kunnen vinden en als het jou lukt verneem ik graag het adres. De onderhouds materialen op het motorblok zoals V-snaren, dieselfilter en oliefilter zijn natuurlijk specifiek Deutz. Ben heel benieuwd naar de prijzen van een en ander.
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Vetus Deutz onderdelen

Berichtdoor Tonny » 26 Sep 2022, 19:34

Nou, dan maar even een vergelijkend prijsonderzoek er van gemaakt......

Ik heb meerdere zaken aangevraagd, maar ik heb er een artikel uitgelicht dat ik op 4 plaatsen heb aangevraagd, namelijk ook rechtstreeks bij Deutz Benelux. Het gaat om de voorste oliekeerring voor de krukas. De prijsverschillen van de andere producten zijn vergelijkbaar maar die heb ik niet bij Deutz aangevraagd omdat zij die niet kunnen leveren (printplaat dashboard, dichtingen warmtewisselaar, e.d., dus typische Vetus onderdelen)

Hier het resultaat voor de oliekeerring, steeds incl. BTW:

- Nautica Jansen, Maastricht: EUR 128,00
- Nassau Scheepsbenodigheden, Antwerpen: EUR 115,00
- Navalia Jachtonderhoud, Lummen: EUR 103,50
- Deutz Benelux, Antwerpen: EUR 102,18

Het verschil tussen de goedkoopste Vetus dealer en Deutz is dus minimaal. Maar,...... Deutz rekent maar liefst EUR 29,04 verzend en verpakkingskosten aan voor een simpele keerring. Dat maakt ze dus weer de duurste. Wat de verzendkosten bij de andere leveranciers zijn weet ik (nog) niet maar is niet altijd relevant want Nautica Jansen bijvoorbeeld ligt bij ons 4 km vandaan......

Ik ga dus bij Navalia bestellen, zeker in combinatie met andere Vetus spullen, dan zullen de verzendkosten wel meevallen, of ik ga het zelf ophalen, Lummen is ook niet zo ver voor ons.

Ik hoop dat jullie met Vetus-Deutz motoren er iets aan hebben.
Tonny
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 19 Sep 2022, 10:35
ligplaats:
info: Aquanaut Beauty 1400

Re: Vetus Deutz onderdelen

Berichtdoor aadbloem » 26 Sep 2022, 21:08

Tonny schreef:Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort groot onderhoud doen aan de twee Vetus Deutz DT43 motoren en heb daar wat onderdelen voor nodig (niet alleen filters o.d.) maar dichtingen voor de warmtewisselaars, een nieuwe oliekeerring voor de krukas, printplaatjes voor de bedienpanelen, etc. Bij welke leverancier kan ik zulke zaken op voorraad vinden? Of toch minstens op een redelijke termijn bestellen en dan ook het juiste product krijgen?
Tonny

Hier heb ik mijn DEUTZ manual gevonden: https://www.manualslib.com/download/180 ... -2012.html
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten