Parsun

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Parsun

Berichtdoor broekerhaven » 24 Apr 2022, 11:32

Hallo,
In het verleden zijn er nogal eens discussies geweest over de kwaliteit van de china kopie motoren.

Maar zijn de moderne motoren van parsun nog steeds kwalitatief onder de maat of valt het nu wel mee?
broekerhaven

ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Parsun

Berichtdoor aadbloem » 24 Apr 2022, 11:51

Hier vind je het verhaal van de verkoper, hij gaat onder andere in op de namaak uit China....
https://www.allesmarine.nl/nl/buitenboo ... rdmotoren/
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor chaea » 24 Apr 2022, 13:12

Het is slechte kwaliteit, maar ik snap best dat de lage prijs aantrekkelijk is.
Heel simpel pay peanuts get monkeys.
Het is nu iig algemeen bekend dat het geen Yamaha is wat verkopers jaren geleden beweerden.
Ook rubberboten uit China ongeacht merk zijn waardeloos, 5 jaar en ze vallen spontaan uit elkaar.

Tja en een mooi verhaal van Allesmarine, die willen vooral verkopen. En dan toch Yamaha erbij halen met gelul over kinderziektes, ja de cdi van de eerste F seriegaat op een gegeven moment stuk maar dan ben je heeeeel veeeel vaaruren verder, Parsun haalt dat never nooit niet.
Alles kan stuk, zelfs de beste merken maar bij deze Chinese klonen kan je erop gaan w88, niet of maar wanneer.

En ja alles komt uit China tegenwoordig en wat is de kwaliteit vaak om te huilen, had ook een collegs die Makita klonen kocht waar zelfs Makita opstond. Eerst geweldig tevreden tot het spul na een half jaar kapot ging en de accu's binnen 15 min leeg waren.

Maar idd genoeg over geschreven, w
ellicht kan je uitproberen of de "kinderziektes" eruit zijn.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Marie Christina » 24 Apr 2022, 13:24

"Voor de prijs van een nieuwe Parsun heeft u ook een 2e hands echte Yamaha, meneer. En daar gaat u nog langer plezier van hebben ook ", zo is mij ooit toegeworpen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor Kwokko » 24 Apr 2022, 14:01

Marie Christina schreef:"Voor de prijs van een nieuwe Parsun heeft u ook een 2e hands echte Yamaha, meneer. En daar gaat u nog langer plezier van hebben ook ", zo is mij ooit toegeworpen.

En jij weet zeker dat die motor niet uit onderdelen bestaat , die NIET afkomstig zijn uit the PRC.

Als de PRC morgen de deuren sluit ,(zullen ze niet doen want dan hebben ze geen inkomsten meer) dan is "Leiden in last" ,want dan kan men hier in het westen niks meer.
Met corona is daar geen of weinig produktie ,en hier is een chip tekort bij autofabrikanten.
Er is geen auto in West Europa die niet lopen wil zonder die "rommel" uit the PRC.
Als er dozenboot dwars in de Seuz ligt met doosjes vanuit PRC , dan is het hier hommelus in de keet.
En jij houd vol ,dat alles dat daar vandaan komt ,praktisch prullaria is.
Als ik er zo praat op na zou houden zou ik de daad bij het woord voegen ,en alle PRC spullen de deur uit doen.
Denk je nou werkelijk dat ze daar hotemetoot zijn ,en de kwaliteit nog steeds niet op orde hebben?
Er is geen fiets hier meer te krijgen die niet in een grote doos op een schip van daaruit hier naartoe komt.
Alle grote merken hier zijn assembleerders geworden van onderdelen uit the PRC.
Ik heb hier een compressor staan.
PRC kwaliteit.
Doet het al ruim 20 jaar zonder problemen.
Kwokko

Berichtdoor Marie Christina » 24 Apr 2022, 14:15

Nee, dat weet ik niet zeker.
Maar ik weet wel zeker dat me dat verteld is.

Doe ermee wat je wilt.
(Kennelijk niets :) )

P.S. zou je even kunnen aanduiden waar ik van alles beweer?
Ik zeg alleen dat mij verteld is dat je voor de prijs van een nieuwe Parsun ook een tweedehands Yamaha kunt krijgen.
En daar is geen woord van onwaar
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor chaea » 24 Apr 2022, 16:48

Is een repeterende discussie.
China kan heel goedkoop produceren door 2 dingen, massa en goedkope arbeidskrachten.
Betekend dat alles uit China slecht is, nee absoluut niet, idd doet de hele wereld draaien op parts uit China.
Er is echter een verschil op produceren in opdracht met bijhorende kwaliteitseisen, of het klakeloos goedkoop produceren van kloonartikelen.
En kloonartikelen zijn vooral goedkoop wat de consument graag wil maar de kwaliteit is slecht.

Helaas is de aftermarket overspoeld met dit soort artikelen, een mooi voorbeeld is de eerder gehaalde f9.9 van Yamaha waar je voor een fractie van de orginele prijs een Chinese unit in kan zetten.
Enerzijds goed genoeg voor een motor op leeftijd die nog 3 jaar moet varen maar voor jongere motoren moet je gewoon orgineel doen, en dan kan het best in China gemaakt zijn.
chaea

Berichtdoor broekerhaven » 24 Apr 2022, 19:46

Het verhaal van allesmarine is "preken voor eigen parochie" dus in deze kwestie niet representatief.

Er word wel 3 jaar garantie gegeven , weer niet of dat veel zegt...

Toch zie je de 'klonen' steeds vaker opduiken op het water
En op de verkoop sites.
Ook de Tohatsu kom je steeds vaker tegen en word door meerdere watersport bedrijven erkend als goede kwaliteit, terwijl deze ook ooit als Bmerk begonnen is..

Zijn er hier ook personen die uit eigen ervaring kunnen spreken?
broekerhaven

ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Berichtdoor chaea » 24 Apr 2022, 20:41

Tohatsu een B merk, daar sla je de plank goed mis.
Alle Mercury, Mariner en Evinrude (nieuwe lijn na Bombardier etec)4 takt tot pk is 100% Tohatsu.
Tohatsu is een uiterst betrouwbaar Japans topmerk.

En 3 jaar garantie klinkt betrouwbaar, maar geloof mij dat hoeft het beslist niet te zijn.

Ik kan en mag je hagelnieuwe Hidea motoren leveren, incl garantie. Ik peins er alleen niet over, ik heb totaal geen vertrouwen in het product en dan mag ik de garantie dragen als verkoper. Een tactiek is om het groots in te kope, met een groot aftermarket netwerk waarbij je onderdelen direct vervangt ipv repareert. Je stelt je bedrijfsvoering hierop in een groter mate van defecten is ingecalculeerde bedrijfsvoering. Vooral profit is van belang, de consument na betaling minder. En na 3 jaar mag je zelf gaan betalen voor dure reparaties wat ook weer profit is. Zo werkt deze manier van verkopen.
De ondernemer doet niks verkeerd bij wet, de consument maakt zelf de keuze, soms met vooronderzoek en soms gewoon vanwege de veel lagere prijs.

Ik ruil ze niet in en ik zal ze zonder aantoonbare kwaliteitsinjectie ook nooit verkopen.
chaea

Berichtdoor Kwokko » 24 Apr 2022, 23:06

chaea schreef:Ik kan en mag je hagelnieuwe Hidea motoren leveren, incl garantie. Ik peins er alleen niet over, ik heb totaal geen vertrouwen in het product en dan mag ik de garantie dragen als verkoper. Een tactiek is om het groots in te kope, met een groot aftermarket netwerk waarbij je onderdelen direct vervangt ipv repareert.

Dat kan toch zowiezo wel uit voor hun?
Bij Alibaba koop je een 9.9 voor € 995.
Bij Hidea Marine hier in NL kost die € 2515.
Dat is zowiezo al een verschil van ruim € 1500.
Er van uitgaande dat ze niet allemaal er de brui aan geven na 5 jaar ( die garantie bied men hier immers) ,is het snel verdiend toch?
Of het op die manier hoord,daar kun je i.i.g. vraagtekens bij plaatsen.
Als ik dan moest gokken op zo'n merk ,dan kocht ik hem bij Alibaba.
Als die dan na 3 jaar de geest gaf ,is mijn verlies 330 euro per jaar.
Dat is nog te doen.
Kwokko

Volgende

Terug naar Outboard motoren