Doorvaartvignet Amsterdam

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor Wrijfhout » 16 Jan 2022, 13:43

Nu we toch zo lekker off-topic zijn;

Besef van waarde en normen.
Nu wordt een andersdenkende in de 2e kamer voor rotte vis uitgemaakt. Vroeger sprak men elkaar aan met "geachte afgevaardigde" er van uitgaande dat die persoon een groot kiezersvolk vertegenwoordigde.

Hoe kan je van een natie verwachten dat er onderling respect is terwijl de top zich zo misdraagt.

Het begrip 'voorbeeldfunctie' bestaat vrijwel niet meer, kijk maar naar Engeland.

Zo, even hart gelucht met excuses voor de vervuiling van het forum.

Dan even terug naar 'reiservaring'.
Afgelopen jaar heel veel positieve ervaringen met sluis- en brugwachters gehad. Kijk, dat positieve neem ik dan wel weer mee als we weer op reis gaan. Zo kwam de sluiswachter in Vianen naar de kolk en vroeg of onze hond brokjes mocht hebben. Had de brokjes over omdat zijn hond onlangs was overleden.
Wrijfhout
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 30 Sep 2021, 13:02
ligplaats:
info:

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor Kwokko » 16 Jan 2022, 14:38

Marie Christina schreef:Andere tijden.
Zeg dat wel.

Totaal andere tijden.
Nu mogen partijen ,waarvan lieden zijn ,die dreigen met tribunalen ,gewoon in de kamer en de senaat blijven zitten.
Toen werden ze verboden.
Denk aan Centrum Democraten van Janmaat.
Zo zie je maar ,de normen vervagen helemaal.

Ze hebben door de jaren heen , één ding vergeten.
En dat is een kiesdrempel instellen van minimaal 5 zetels.
Je kunt nu echt spreken van de "Versnippering" ,en dat is niet goed met al die éénlingen nu.
Kwokko
 

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor Marie Christina » 16 Jan 2022, 14:50

Jacobse & Van Es op de EP Gouden Doden oefenen voor als ze in de kamer terecht gekomen zijn ( de sketch Ínterimperen'):
(Met bij voorbaat excuses voor mijn abominabele Haags)
"Meneah de voorsittah?
Wat de "Geachte Afgevaardigde"daar seg, is natuulak gelul van een dronkuh aarbei.
Dus daarom vragen wij van de Tegenpartij of de geachte kleine miereneukah, zijn afgevaardigde muil ken houwe!" :lol: :!:
Geniet er van: https://youtu.be/M-oTsyUKy0c

Wat betreft die sluis- en brugwachters: die kunnen je dag maken of breken.
Soms heb je een klotereisje met veel dingen die maar net goed gaan. Op wat voor gebied dan ook.
Word je dan bij de eerstvolgend sluis of brug vrolijk bejegend dan ben je dat in één keer weer vergeten.
Andersom kan overigens ook.

Gelukkig beseffen de meeste sluismeesters dat.
Ik word eigenlijk zelden onbeleefd behandeld.
Gebeurd wel eens.
Tuurlijk.
Het zijn ook maar mensen en wie weet wat die man of vrouw even daarvoor meegemaakt heeft?
Maar meestal is het even een moment van prettig contact met iemand die je helemaal niet kent.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor quichot » 17 Jan 2022, 11:11

Wrijfhout schreef:Nu we toch zo lekker off-topic zijn; Vroeger sprak men elkaar aan met "geachte afgevaardigde"

Zo sprak men óver elkaar. Alles via de voorzitter hè! 'Voorzitter, geachte afgevaardige ... enz.' Zelfs bij de Tegenpartij begrepen ze dat! :D
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor quichot » 17 Jan 2022, 11:37

Kwokko schreef:En dat is een kiesdrempel instellen van minimaal 5 zetels.

Jij gaat voor de weekbeker meest antidemocratische voorstellen! ;)

Kan natuurlijk helemaal niet.

Als je uitgaat van het aantal uitgebrachte stemmen (dus niet eens van het aantal stemgerechtigden), dan vertegenwoordigden 5 zetels bij de laatste verkiezingen zo'n 350.000 stemmen, zeven tot de nok gevulde Arena's. (of Kuipen, ik wil niemand beledigen :mrgreen: )
En dan heb je het nog maar over één partij met net geen 5 zetels. De kleintjes bijelkaar opgeteld belopen al gauw rond de miljoen kiezers. Die buitensluiten in een tijd waarin de politiek toch al worstelt met burgers die zich niet gehoord voelen lijkt mij niet slim. Tenzij je ieder weekend fakkeloptochten leuk vindt.

Heb je je trouwens gerealiseerd dat Baudet en consorten de dans zouden ontspringen, en dat het CDA griezelig dicht in de buurt van de vijf komt?

Moeten we helemaal niet willen, zelfs niet als daarmee ook het Verdienmodel Racisme voor mevrouw Simons zou verdwijnen. Het laatste beetje kleur in de kamer! ;)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor Kwokko » 17 Jan 2022, 13:41

quichot schreef: Die buitensluiten in een tijd waarin de politiek toch al worstelt met burgers die zich niet gehoord voelen lijkt.

Je moet me geen zaken toedichten ,die ik niet gesproken heb.
Ik nergens geopteerd voor het "buitensluiten" van groepen burgers.
Zijn dergelijke uitspraken inherent aan (ex)columnisten van de een krant?
Gelukkig voor mij ,vond ik de krant waar jij columnist was ,niet bij me passen ,en heb tussentijds de proefabo stopgezet.
Vond het zonde van het papier ,want het belande bij mij direct in de papiercontainer.

Een voorbeeld:
SGP en CU ,waarom kunnen die niet één partij vormen bijvoorbeeld?
Zelfde achterban ,zelfde bijbelbelt.

Veelal denken velen in dezelfde richting,en als het op een stemming aankomt ,zijn de minimalisten vaak ook aanwezig om te stemmen.
En bij stemmingen ,hoofdelijke stemmingen invoeren ,eventueel ook bij volmacht zodat niet iedereen aanwezig hoeft te zijn.

En iedereen mag zich best verenigd en vertegenwoordigd voelen in een partij, maar dat kan ook als de partij gebonden is aan minimaal 5 zetels.
Kijk maar naar bv Denk , zijn het niet langer eens met hun partij destijds ,en stappen daaruit(dat was de PVDA)
Wilders ,idemdito ,eerst VVD er ,zeteltje meegenomen ,en hoppa PVV.
Niks ten nadele aan Omtzigt ,want het is een goede afgevaardigde ,maar een hoop twijfel ,en eruit ,zetel mee en hoppa Groep Omtzigt.
En hoe goed ik haar ook vond in de commissie van de kindertoeslag affaire ,Merel van Kooten ,eerst uit de PvdD , hoppa zetel mee ,en van partij naar partij,en uiteindelijk toch alleen weer verder ,en er zullen vast wel mensen gestemd hebben op Splinter ,maar wie vertegenwoordigd hun nu Guido? Net niet met de hakken over de sloot.Jammer ,ze was een goede debater.

En nu Sylvana Simons ,jij noemt haar ,ze is niet mijn partij die ik aanhang ,maar van haar type mochten er wat mij betreft gerust er een paar meer van zijn ,want madam komt verrekte goed beslagen ten ijs.
Maar over vertegenwoordiging gesproken ,haar opkomst heeft te maken met het zogenaamde vertegenwoordigen van nazaten van het slavernij verleden. Dat St.Niklaas racistisch is etc. Die insteek van haar deugt niet .
Ik ben niet grootgebracht met een zwarte piet die een neger was ,maar met een zwarte piet die zwart van de roet van de schoorsteen was,omdat hij daardoor moest , om je iets in de schoen te deponeren.
En daar hekel ik mevr. Simons aan ,die iets van anderen aflikt en dat misbruikt te profijte van haar intenties.
Mij en vele anderen hun verleden afpakken en misbruiken voor haar doeleinden.
Dat is verachtelijk , net zo verachtelijk als dat mensen in het verleden andere mensen gingen verhandelen als ware het vee.
Hoezeer het ook noodzakelijk is ,dat bepaalde groepen zich vertegenwoordigd moeten zijn in de politieke arena.
Maar dan wel uit eigen overtuiging en niet over de ruggen van kinderzaken etc.
Maar daar heeft mevr.Simons natuurlijk schijt aan ,want dan kom je niet in de politieke arena.
Elk doel heiligt de middelen zeg maar,en in dit geval was het St.Niklaas.
De volgende keer is het St.Maarten ,de arme goedheiligman uit Turkije. :lol: :lol:

Maar madam flopte als tv makelaar ,en kwam niet verder in andere programma's en ze zag zichzelf als de redder van het probleem ,dus dan maar mede door iets te verzinnen ,en net zo lang daarboven op doorgaan totdat de goegemeenschap daar ook maar in ging geloven,en hoppa Bij1 was geboren. Eerst nog Artikel1 trouwens. Heeft nog effe bij Denk op knieën gezeten ,maar dat was ook van korte duur.

En voor het koloniale verleden van mijn voorouders hoef ik mij niet te schamen.
Het was de tijd toen ,het was hun beslissing om het te doen ,het zou de mijne nooit zijn, want ik vind dat zoiets niet kan.
Dat ze fout zaten toen is logisch ,want een kleurling is ook een mens ,en geen verhandelbaar dier.
Ik hoor haar trouwens nooit over St.Maarten of over de Kerstman. Misschien komt dat nog ;)

Maar goed sommige mensen zien het liefst dat er 150 partijen komen. Zou een grote kakefonie worden van andersgezinten die zich vertegenwoordigd zoude voelen , om over een regering maar te zwijgen.

Heb je je trouwens gerealiseerd dat Baudet en consorten de dans zouden ontspringen,

Helaas jammer , maar daar hadden ze in de jaren ' 80 ook een oplossing voor.
Janmaat met de CD is daar een voorbeeld van. ;)
Kwokko
 

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor quichot » 17 Jan 2022, 15:19

Mij teveel lettertjes, wokko, volgende keer maar weer.
Al ben ik wél benieuwd bij welke krant ik columnist was!
(spoiler: nooit columnist geweest, van geen enkele krant, op de schoolkrant na)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor rotterdammer » 16 Mrt 2022, 17:37

Er is inmiddels een kaart gepubliceerd waarop aangegeven staat waar je moet betalen. Het is nog erger dan gedacht! Zoals ik al vreesde is de Weespertrekvaart onderdeel van deze tolregeling, maar onverwacht is dat een deel van het Buiten-IJ er ook bij hoort. Hierdoor is het Markermeer en de Randmeren/IJsselmeer via de Oranjesluizen dus alleen met een duur vignet te bereiken.

Het gaat zelfs nog erger worden: Weesp gaat vanaf 24 maart onderdeel worden van Amsterdam en vanaf 1 januari 2024 moet je ook daar gaan betalen om door te mogen varen. De Vecht bij Weesp gaat dus ook een tolroute worden! Hiermee sluit Amsterdam in feite de gehele westelijke toegangsroute naar het Markermeer/IJsselmeer/Randmeren af. Tenzij je diep in de buidel tast, alsof iedereen met een boot een miljonair is :(
rotterdammer
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 26 Feb 2020, 11:11
ligplaats:
info: Stalen motorboot met AK, L9,80 B3,10 H2,30 D1,15

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor Quota » 16 Mrt 2022, 18:49

Ook voor het gemak nog even een stukje AR meenemen ...
Quota
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 10 Jan 2022, 16:03
ligplaats: Maasbommel
info:

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor varg » 16 Mrt 2022, 22:44

Weet iemand of er nog protesten/rechtszaken/beroepsprocedures lopen tegen deze Amsterdamse Tol? Ik zou me graag ergens bij aansluiten. We kunnen dit niet gewoon laten passeren. Niet alleen om de kosten en het 'gedoe', maar vooral ook om de privacy van schip en bemanning (bemanning...kan dat nog? of is het 'tot bemanning gemaakten'). groet, Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten