vreemd gedrag Honda 15PK kortstaart

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

vreemd gedrag Honda 15PK kortstaart

Berichtdoor kuwerti » 11 Aug 2020, 19:26

ik heb een Honda kortstaart 15 pk (2 cilinder) buitenboordmotor uit 2015.
De motor loopt als een zonnetje. Ik kan makkelijk een uur vol gas varen zonder probleem. Ik heb vorige week olie, staartolie en bougies vervangen. er is echter 1 'vreemd' ding
als ik een tijdje heb gevaren (met een funtube erachter) en ik laat hem dan stationair lopen dan slaat de motor regelmatig (na een minuut ofzo) af. als ik hem kort stationair laat lopen en ik wil weer gas geven dan hapert de motor en levert de motor ook bijna geen vermogen. het lijkt wel of er 1 cilinder niet werkt). ALs ik de motor dan helemaal uit zet en direct weer start dan heb ik nergens meer last van. De ontluchting van de externe tank staat gewoon open. De waterkoeling werkt goed (goede straal) Wat zou dit kunnen zijn? ik denk iets elektronisch omdat bij het uit en aanzetten het haperende probleem meteen weg is. Wie heeft wat ideeen?
kuwerti

ligplaats: kampen
info:

Re: vreemd gedrag Honda 15PK kortstaart

Berichtdoor chaea » 11 Aug 2020, 21:06

2015 is erg jong maar ik heb al een aantal maal met de oudere versies ( totaal anders) meegemaakt dat het de cdi is.
Je kan de aansluitingen langslopen, zoals gezegd je motor is recent maar andere merken hadden soortgelijke problemen welke later berucht werden.

Uiteraard is een goede ultrasonereiniging met Ticapur een aanrader.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: vreemd gedrag Honda 15PK kortstaart

Berichtdoor kuwerti » 20 Aug 2020, 11:17

Heeft iemand anders nog een suggestie?
kuwerti

ligplaats: kampen
info:

Terug naar Outboard motoren