Yamaha FT9.9 DEL - vragen

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Yamaha FT9.9 DEL - vragen

Berichtdoor dtjong » 29 Jun 2020, 16:23

Dag mede-watersporters,

Het is weer genieten geblazen op het water. Van de winter heb ik zelf mijn carburateur van m'n 2007 Yamaha FT 9.9 DEL helemaal schoongemaakt, ringetjes vervangen (die dingen zijn duur...). En was (ben) er trots op dat ie direct startte. Na 13 jaar voor het eerst schoongemaakt. Wellicht ligt het aan de VPower (die ik standaard tank), maar eigenlijk zag dat ding er nog als nieuw uit.

Toch zijn er twee dingen die ik niet begrijp (c.q. niet voor elkaar krijg):
- Ik krijg met geen mogelijkheid de 'solenoid' aangesloten: die wordt gebruikt om vanaf de afstandsbediening te choken. De metalen pin past prima in de elektromagneet, maar de ring krijg ik niet aan de carb bevestigd (schiet er direct af bij choken). Hoe monteer ik dat?

- Gas geven gaat prima, maar ik heb het idee dat ik op de carburateur nog wat ruimte heb (ik kan handmatig op de carb nog verder gas geven. Maar de pal waarachter de gaskabel zit, kan niet verder (wordt beperkt door de carb zelf). Kan ik dat uitvijlel of nog ergens afstellen? Kabels zijn allemaal lang/kort genoeg.

Laatste vraag: het vensterglas van de Vetus urenteller is stuk. Kun je dat vervangen/repareren? Of betekent dat een nieuwe meter kopen?

Hieronder nog wat plaatjes van de boot en z'n motor.

In de haven, klaar voor vertrek:
Afbeelding

Motor, carburateurzijde (15pk carb in 9.9pk FT DEL)
Afbeelding

Overzicht van bun
Afbeelding

Zelfgemaakt dashboard, werkt fantastisch
Afbeelding

Porseleinhaven, Loosdrecht
Afbeelding
dtjong
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 01 Sep 2016, 08:32
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: Yamaha FT9.9 DEL - vragen

Berichtdoor micha » 01 Jul 2020, 10:27

Ik kan de fotos niet zien.
micha
 
Berichten: 346
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:

Re: Yamaha FT9.9 DEL - vragen

Berichtdoor henkvd » 01 Jul 2020, 22:19

niemand kan de foto's zien, ik kan wel de links zien, maar die staan niet openbaar, valt dus ook niets aan te herstellen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Yamaha FT9.9 DEL - vragen

Berichtdoor dtjong » 02 Jul 2020, 11:45

Irritant zeg dat de foto's niet doorkomen.
Ik zal het aanpassen, maar ik kan (ook na inloggen) mijn originele post niet bewerken...
dtjong
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 01 Sep 2016, 08:32
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: Yamaha FT9.9 DEL - vragen

Berichtdoor henkvd » 02 Jul 2020, 11:52

Ik heb de links in je eerste post bekeken om ze aan te passen, maar als ik de links gebruik krijg ik ook de foto's niet te zien.
nieuwe werkende links mag je in een volgende post zetten, voeg ik ze wel toe aan de openings post.

bv
https://lh3.googleusercontent.com/vIxYV ... authuser=0

geen idee hoe Google aan het adres komt, het is forum breedte ook maar 4 regels lang, dat is een beetje teveel van het goede
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten