R.C.Grootveld schreef:Ik weet niet meer wààr ik het gelezen heb, maar net als dat er richtlijnen zijn mbt de min laadstroom die een lader moet kunnen leveren (10% van je accu cap) zijn die er ook voor de accu cap bij gebruik omvormer.
En die is, voor zover ik me kan herinneren: Ah = 2x Imax, ofwel als je 2 KW wilt trekken (inderdaad zo'n 170A) moet je minstens 350 Ah installeren.
broekie schreef:Verklaring: een gastank vertegenwoordigt een enorme hoeveelheid energie.
Diesel ook.
Accu,s kunnen dat in vergelijking niet evenaren. Zelfs de grootste accubank niet.
R.C.Grootveld schreef:1 kilo Diesel heeft een energetische waarde van 12 Kw/kg, ofwel een factor 285 meer ......
R.C.Grootveld schreef: Dat is ook het probleem waar de industrie nog een uitdaging heeft met betrekking tot E-autos: De aandrijving is het probleem niet (ooit een trein met een versnellingsbak gezien), wel hoe je de energie meeneemt.....
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten