door Gruttepier » 20 Mei 2018, 16:42
De bedrijven cq organisaties waarop jij refereert hebben belangen, heb ik al aangekaart in dit topic, meerdere malen zelfs. Nevenschade, verzekering en de altijd voor de hand liggende reden ..geld.
De investeringen die worden gedaan mbt blusmiddelen en andere wettelijke noodzakelijkheden zijn ingecalculeerd.
Voor een bedrijf is beperking van schade belangrijk en is een brand toch onder controle gekomen dan heeft men niks aan een gigantisxhe post aan nevenschade. Dan gaan namelijk clausules in werking treden etc en dan had de boel net zo hard kunnen afbranden.
Maar verplaats je nu eens buiten de bedrijfsvoeringen en ben die gewone vakantievierende man op het water (of in de caravan etc) Je gezinnetje lekker mee, hondje kratje bier en motorcompartiment vat vlam. Ongeacht welke blusser je hebt.... wat is jouw prioriteit.?
Cursussen heb ik genoeg gehad met steeds verschillende "experts" die elkaar altijd wel weer ergens tegenspralen. Altijd was poeder een zeer goede blusser en misschien wel de beste maar en de 4est is voor mij blabla want die nevenschade is het allerlaatste waar ik me druk over wil maken bij een calamiteit.
Laatst gewijzigd door Gruttepier op 20 Mei 2018, 16:44, in totaal 1 keer gewijzigd.