Rob, dit is een duidelijk betoog.
Natuurlijk zijn (en blijven) er mensen die alle regels negeren of om willekeurig welke reden een VHF met absurd vermogen kopen zodat ze hoe dan ook gehoord worden en maling hebben aan iedereen die er last van heeft.
Deze mensen zullen ook nu mogelijk / waarschijnlijk een brevet hebben. Mensen die dergelijke apparatuur zonder geldige reden aanschaffen met als enig doel hun eigen ego oppeppen beschouw ik als de Tokkies welke ik eerder heb aangehaald.
Dit soort mensen zijn er en helaas zal dit blijven bestaan, daar helpt geen wetgeving aan tenzij de overheid dergelijke producten aan banden zou leggen en op de verkoop en gebruik streng zou controleren.
Iedereen weet dat er vrije verkoop is en de dienders vervolgens niet de (financiële) middelen en mogelijkheden krijgen om correct toezicht uit te voeren.
We hebben allebei een andere mening over hoe de regelgeving verandert zou moeten worden, in elk geval zijn we het eens dat het huidige systeem niet (meer?) toereikend is.
Zoals Noordvaarder terecht opmerkt moet dit in Den Haag worden aangepakt, maar ik heb niet de indruk dat herziening van de wetgeving van mbt Marifoon / VHF bezit en verplichting hoog op de agenda voor de kabinetsformatie staat.
Misschien kan het onder de aandacht van de dames en heren in het parlementariërs worden gebracht dmv een petitie of beter nog een burgerinitiatief (minimaal 40.000 handtekening).
Ik geloof niet dat de sector zo groot is dat het een reële kans van slagen zou hebben maar ik zou ieder initiatief voor een wetsherziening mbt bovenstaande ondersteunen.
Vanzelfsprekend wel op een dergelijke manier dat zowel de beroeps- als de pleziervaart er baad bij hebben.
België is in dat opzicht duidelijker, 7 meter en langer: marifoon met bijbehorend papiertje verplicht (en over dat papiertje denken we dus verschillend

).
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten