steen in een nog stille vijver.......

algemene discussies

Re: steen in een nog stille vijver.......

Berichtdoor Bejakruiser » 24 Jan 2012, 23:42

fox4you schreef:
chaea schreef:@Fox,

Ik heb er meerdere malen op aangedrongen dat er een rubriek moet komen waar een aantal leden die zich voor het forum inzetten kunnen discussiëren over deze zaken.
Maak je daar eens sterk voor.

Ik denk dat door jou manier van jou mening uiten er weinig zijn die met jou willen discussiëren. En het zou volgens mij ook weinig zin hebben om het wel te doen.

Ondertussen dat ik dit typ zie ik dat mijn gevoel daar over weer bevestigd wordt. Ik heb je al vaker gezegd dat je door stoer doen geen vrienden maakt.
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 24 Jan 2012, 23:53

Aangezien er oververhitting dreigt zal ik proberen de eigenlijke vragen te beantwoorden.

Vraag 1 wie is de eigenaar ?
Nooit over nagedacht , naar mijn beleving is er geen eigenaar en als er een aan gewezen moet worden dan zou ik zeggen het Forum zelf.

Vraag 2 wie krijgt, als het allemaal tegenzit..gelazer met een vermeend vroegere eigenaar?
Er is geen vroegere eigenaar, dit staat op inbreng van de oud leden na geheel los van het oude Forum.

Vraag 3 wie betaalt de lopende kosten?
De enige vraag waar een duidelijk antwoord op is te geven, de kosten tot nu toe te weten 4 euro zijn door mij bekostigd, dat doet dus geen pijn.

Wat ben ik dan wel, nou op precies te zijn die gene die ca een maand geleden van de nood een deugd maakte aangezien het oude vertrouwde Forum van de aardbodem verdwenen leek te zijn, na een korte tijd stond er dan ineens een Forum online, geen idee wat de toekomst verwachting zou zijn, nooit het idee gehad dat dit een levensvatbaar idee zou zijn en dan een maand later , blijkt van een uit opwelling geboren daad ineens een mogelijk serieus Forum in de wieg te zijn gelegd.
Ik voel me alleen verantwoordelijk voor het technische gedeelte van het Forum en het daarbij horende onderhoud en inrichting, In Forum begrippen beheerder genoemd.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor Bejakruiser » 25 Jan 2012, 00:06

Stel dat er meer kosten gemaakt moeten worden dan hoor ik dit graag.

Grappig onderschrift trouwens, gelukkig zat ik achter de laptop :D
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 25 Jan 2012, 00:12

Bejakruiser schreef:Stel dat er meer kosten gemaakt moeten worden dan hoor ik dit graag.

Grappig onderschrift trouwens, gelukkig zat ik achter de laptop :D

Niet foutloos ook nog, dat valt alleen niet zo snel op, kan altijd het keyboard de schuld geven.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor Klaas » 25 Jan 2012, 00:28

als er kosten zijn verneem ik het ook graag hoor, als ik daarmee ook nog kan bijdragen is dat geen probleem.
ik ga overigens geen ruzie maken wie die 4 euro de volgende keer mag betalen :lol:
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas

ligplaats: Bovenkarspel
info:

Berichtdoor vuuren1 » 25 Jan 2012, 00:37

Henk,
Allereerst alle lof voor je initiatief om dit -noodforum- op de wereld te zetten!
Jij bent formeel eigenaar omdat de betaling op je naam staat.

Fox is scherp in zijn reacties, dat zal niemand ontgaan.
Ik kan die reacties vaak wel plaatsen, maar soms gaat het m.i. iets te ver.

Fox,
Ik heb er soms ook moeite mee om eerst ff tot 10 te tellen, maar ik doe mijn best. Doe je mee?
Laten we allemaal ons best doen het hier nog een beetje beter te doen dan elders..

Ik heb zoiets met Chaea eerder ook uitgepraat en we blijven beiden uiteraard -eigenwijze mannetjes-.
Ondernemende mensen zijn per definitie vreselijk eigenwijs...
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor fox4you » 25 Jan 2012, 08:23

vuuren1 schreef:Fox is scherp in zijn reacties, dat zal niemand ontgaan.

Ik krijg het "wait and see" gevoel als ik Chaea zo hoor.
Inhoudelijk reageren en niet lopen jammeren dat hij zich inzet etc.
Een CC fox4you, 7Kids is dat een probleem want die zijn zeer betrokken bij dit forum en hebben aan het begin direct een duidelijk standpunt ingenomen.
vuuren1 schreef:Ik kan die reacties vaak wel plaatsen, maar soms gaat het m.i. iets te ver.

Noem maar op.
Ook aan Beja heb ik diverse keren gevraagd inhoudelijk met argumenten te reageren.
vuuren1 schreef:Fox,
Ik heb er soms ook moeite mee om eerst ff tot 10 te tellen, maar ik doe mijn best. Doe je mee?
Laten we allemaal ons best doen het hier nog een beetje beter te doen dan elders..

Mijn reacties komen voort uit betrokkenheid en ervaringen die ik o.a. op het het oude forum heb meegemaakt.
Heb ik aan Chaea uitgelegd maar daar stapt hij overheen.
vuuren1 schreef:Ik heb zoiets met Chaea eerder ook uitgepraat en we blijven beiden uiteraard -eigenwijze mannetjes-.
Ondernemende mensen zijn per definitie vreselijk eigenwijs...

Was ook effe stevig maar betrof jullie eigen onderlinge verhouding maar nu gaat het over het forum.
Gebruikers-avatar
fox4you

ligplaats:
info:

Berichtdoor Bejakruiser » 25 Jan 2012, 09:16

Maar Fox, je wilt toch niet serieus zeggen dat jij wil dat Henk een vereniging of BV op moet gaan zetten voor dit forum? Zoals ik al eerder schreef zou Henk kunnen overwegen om een backup onder de moderators te verdelen zodat het nooit zo fout kan gaan als met het vorige forum.

Maar ik heb in ieders geval vertrouwen in Henk (ik ken hem niet persoonlijk dus is puur op gevoel) dus voor mij hoeft het niet zo nodig. Maar als Chaea en Hans een backup zouden krijgen dan moet iedereen toch gerust zijn? En zelfs jij moet dan weer goed kunnen slapen of is jou vertrouwen zo aangetast de laatste keer? Je moet je ook bedenken dat hun 3en er verder geen belang bij hebben dus dit puur uit hobby bestaat. Dus waarom zou het mis moeten gaan?
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wim Niessen » 25 Jan 2012, 09:58

Ik wil geen beren op de weg zien maar het kan nooit kwaad om zaken goed te regelen. De noodzaak daarvan blijkt altijd pas achteraf.
Hoe voor het forum iets te regelen? Geen idee.
Wim Niessen
Wim Niessen

ligplaats:
info:

Berichtdoor sigdock » 25 Jan 2012, 10:38

Ik heb sterk het idee dat er problemen worden gezien die er helemaal niet zijn. De enige oorzaak van de problemen met het vorige forum is Sanoma. De beheerder/eigenaar heeft eenzijdig en om commerciele redenen besloten om de zaak om te gooien met alle gevolgen van dien. De huidige, en wellicht toekomstige opzet van -dit- forum is totaal anders. Er zijn geen beheerders/eigenaars met commerciele belangen en er zijn ook geen zaken die eventueel verkocht kunnen worden juist -omdat- er geen eigenaar is. Overigens is er ook geen levendige handel in fora dus een angst daarvoor is volledig ongegrond. Wat mij betreft kan ieder forumlid op aanvraag een backup krijgen, we zijn immers gezamenlijk eigenaar.
Kosten zijn geen probleem aangezien de webruimte kostenloos beschikbaar wordt gesteld en beschikbaarheid van de site is onderdeel van de SLA met de ISP. Blijft de invulling van technisch beheer en moderatie over maar daar is nu al iets voor gevonden. Klaar!
sigdock

ligplaats: Marina Muiderzank
info: Kalik 30

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat