Buiten boord motor Geluid Reduceren.

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Buiten boord motor Geluid Reduceren.

Berichtdoor gast » 28 Jul 2014, 21:32

Dom reageren is niet moeilijk, gewoon je best doen om te begrijpen wat ik bedoel.

Aversie is een makkelijke manier om iets af te schieten, zeker als je bondgenoten hebt maar de realiteit is hoe die is.
Ik ben van de buitenboordmotor, liefst zoveel mogelijk pk en 2 takt en heb helemaal niks met elektrisch varen, rijden, vliegen of naar de maan gaan.
Maar het gaat om de onderbouwing van kritiek op een product zonder ook maar enige ervaring met de middelen die voorhanden liggen.
Het doel is relax te kunnen genieten van het mooie vaarwater op een mooie zomerdag, voor de dagjesmensen is daarvoor het product geschikt en aantoonbaar betaalbaar.

In 2009 is er een member geweest die een snelvarende boot wou op accu's die 20 minuten moest kunnen varen op top.
Compleet afgeschoten hier, was absoluut niet mogelijk en hij kon er beter mee ophouden volgens de experts.
Deze man heeft het forum gekrenkt verlaten, zonde want ik was uitermate geinteresseerd in zijn vorderingen maar gelukkig kreeg hij op een ander forum wel respons en credits. Resultaat een snelvarende elektrisch aangedreven boot die voldeed aan de eisen.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 28 Jul 2014, 21:34

Ik heb geen aversie, heb alleen moeite met de vergelijking 4KW= 7 KW.

Verder heb ik persoonlijk niets aan een elektrisch aangedreven boot, geen walstroom aanwezig op de ligplaats, daar hebben er denk ik in de doelgroep wel meer last van.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor gast » 28 Jul 2014, 21:47

henkvd schreef:Ik heb geen aversie, heb alleen moeite met de vergelijking 4KW= 7 KW.

Verder heb ik persoonlijk niets aan een elektrisch aangedreven boot, geen walstroom aanwezig op de ligplaats, daar hebben er denk ik in de doelgroep wel meer last van.

Ik kwam al leuker tegen, vergelijkbaar met 15 pk en dat is natuurlijk nonsens, net zo nonsens dat mijn vrouw haar Fiat Panda 1:18 haalt volgens de brochure.
Maar dat is niet wat ik aanhaal, ik heb het over het doel waarvoor, een 9.9 wordt niet of nauwelijks belast tot het max opgegeven vermogen en dit zal met een elektromotor [url]voor dit doel[/url] niet anders zijn.

Ik ben absoluut geen milieufanaat, verre van dat maar heb wel een nuchtere en open kijk en om ;lekker een dag heerlijk te varen zonder het getuf van de motor als continue stoorzender op de achtergrond is het alternatief aanwezig.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 28 Jul 2014, 21:52

Elektrisch varen kan prima omdat we (zeker in Giethoorn) weinig gemiddeld vermogen vragen.
Maar we moeten het niet willen vergelijken met een verbrandingsmotor waarmee we op vol vermogen varen, dat werkt niet.

Met manoeuvreren levert een E-motor lekker veel koppel en wint hij het even van een verbrandingsmotor.

We kunnen dus met minder vermogen toe, dat is ook altijd het verhaal wat ik probeer uit te leggen als iemand een nieuwe dieselmotor wil kopen.
Men wil in en boot van 4 ton graag 50-60 pk hebben terwijl 20 pk al meer dan zat is...

@Chaea,
Ik heb nu een Maril 730 met een 4 cilinder Nanni diesel (met af fabriek extra isolatie) en kan je melden dat die heel erg stil is.
Daar kan een elektromotor nauwelijks of helemaal niet tegen op.
Het is 38 Pk en dat is optimale onzin in een 730 sloep van 1700 kg...
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 28 Jul 2014, 21:58

vuuren1 schreef:Elektrisch varen kan prima omdat we (zeker in Giethoorn) weinig gemiddeld vermogen vragen.
Maar we moeten het niet willen vergelijken met een verbrandingsmotor waarmee we op vol vermogen varen, dat werkt niet.

Met manoeuvreren levert een E-motor lekker veel koppel en wint hij het even van een verbrandingsmotor.

We kunnen dus met minder vermogen toe, dat is ook altijd het verhaal wat ik probeer uit te leggen als iemand een nieuwe dieselmotor wil kopen.
Men wil in en boot van 4 ton graag 50-60 pk hebben terwijl 20 pk al meer dan zat is...

@Chaea,
Ik heb nu een Maril 730 met een 4 cilinder Nanni diesel (met af fabriek extra isolatie) en kan je melden dat die heel erg stil is.
Daar kan een elektromotor nauwelijks of helemaal niet tegen op.
Het is 38 Pk en dat is optimale onzin in een 730 sloep van 1700 kg...

Dat probeer ik dus aan te geven, voor het specifieke doel is het geschikt of het overwegen waard.

Ik ben zeker fan van een heerlijke diesel maar met je Marlin als vergelijking a 70.000 euro is dit niet voor een ieder toereikend
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 28 Jul 2014, 22:35

Gebruikt kost die Maril een stuk minder en is toch als nieuw.

Goedkoop elektrisch varen kan met een E-buitenboordmotor aan een klein bootje.
Dat is niet te vergelijken met een dieselsloep van 7,30 m. waar alles op en aan zit.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 29 Jul 2014, 09:16

Maar wel voor het sloepje van TS en daar is het topic op gebasseerd, nieuw zit zo'n setje nog ruim onder de 10.000 euro.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor timotje231 » 30 Jul 2014, 20:46

Mensen, deze topic was bedoeld hoe we het geluid van een verbrandinsmotor kunnen reduceren, en niet wat het efficiëntst is qua elektrische buitenboordmotoren. .
timotje231

ligplaats: Alkmaar
info:

Berichtdoor gast » 30 Jul 2014, 21:21

Ja en?
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 30 Jul 2014, 21:55

Elektrisch varen is stiller en past een verhaal daarover prima in dit topic.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren