Dank nog voor de laatste reacties.
Ik heb mijn boot weggebracht voor een goede afstelbeurt en schoonmaak van de motor. Hij werkt weer goed!
Gelukkig! Ik dacht dat de motor na een nacht door zijn hydrolische trim heen gezakt was. Dit is nooit meer gebeurd dus misschien had ik hem wel helemaal niet omhooggetrimmt weggezet.
Al eerder vroeg ik er iets over, nu even voor de duidelijkheid opnieuw met nieuwe vragen!
Mijn trimmer, trimt gewoon normaal naar beneden maar slaat niet af. Ik moet aan het geluid van de pomp horen dat de motor op zijn eind is. Is dit schadelijk en moet hier een schakelaar bij gezet worden of hebben meer mensen dit en kan het verder vrij weinig kwaad?
Nu een andere vraag over mijn schroef. Ik heb me even verdiept in de schroeven maar zal toch nog iets meer advies moeten krijgen.
Voor de compleetheid: Ik heb een bootje, een 4,62x1,88m visbootje met een diepgang van 50cm en een Mariner 50PK 2-takt uit 1991. Hij loopt op de GPS 44-45. Altijd, dus wind tegen, golven, strak water, diep of ondiep maakt allemaal niets uit. Maar voor de laatste twee/drie kilometer per uur gaat de motor een hoop extra herrie maken en heb ik het gevoel dat de motor wel een iets grotere schroef gebruiken kan. Op mijn schroef staat: 48.73134 A40L 12P, ik weet niet of dit de originele schroef is. Ik heb mijn een beetje verdiept en het zou om een 12 pitch moeten gaan en dat is ook het gene waar we naar moeten kijken voor meer snelheid.
Wat denken jullie zo met de eerste gedachte? Zou het kans van slagen hebben een andere schroef te kopen? Zo ja welke pitch zou dan eventueel interessant kunnen zijn? Naast de snelheid welke ik opzich wel iets omhoog zou willen is het natuurlijk ook niet lekker voor de motor als hij meer kan maar aan het eind van zijn toeren zit.
Mijn dank!
Voor het plaatje twee foto's van internet van het model boot en motor.