yanmar 3gm30

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: yanmar 3gm30

Berichtdoor sinty » 09 Jan 2012, 23:37

ik hoop het beja, ik kan het beter nu in 1 keer goed doen,dan steeds een stukje. ik trek er gewoon nog even de tijd voor uit en maak het op me gemak in orde ,zodra de motor klaar is ga ik de vloer van de motorfundatie aanpakken daar wil ik een traanplatenvloer inmaken en op zo,n manier dat er alleen me leidingen vanonder omhoog doorheen komen en voor de rest niets . maak een gedeelte scharnierend zodat ik er natuurlijk altijd bij kan,maar wil alles uit het zicht hebben en alleen me motor op de vloer zien en dat gaat best lukken denk ik .ik kan er nu lekker bij .
Gebruikers-avatar
sinty

ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Berichtdoor Bejakruiser » 09 Jan 2012, 23:43

Oke ik ben benieuwd hoe dat er gaat uit zien. Plaats je wat foto's als dat klaar is? Kan me zo geen voorstelling maken hoe dat er uit zou zien.
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor sinty » 09 Jan 2012, 23:58

jazeker komen daar fotos van, ik weet niet hoe ik uit moet leggen even makkelijk,ik heb het in me hoofd zitten ,je ziet straks alleen de motor staan in het midden, met de traanplaatvloer eromheen maar laat het zien zodra ik er mee bezig ben zal ik regelmatig fotos posten
Gebruikers-avatar
sinty

11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Berichtdoor Bejakruiser » 10 Jan 2012, 00:13

Ik wacht ze met spanning af! En wens je veel plezier met het maken ;) want kan me voor stellen dat je niet overal even fijn bij kan. Dus dat zal wel af en toe vloeken worden. Maar als het resultaat er maar naar is ben je dat zo weer vergeten :D
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor Klaas » 10 Jan 2012, 00:53

ik kijk ook graag mee, vind het een geweldig project zoals je er over verteld :)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas

ligplaats: Bovenkarspel
info:

Berichtdoor sinty » 10 Jan 2012, 01:12

ik kan er gellukkig nu heel goed bij omdat de motor eruit is , dus heb een zo goed als leeg motorruim en heb de massel dat de spanten waar de vloer opkomt en waar nu mijn motorsteunen opstaan vrij hoog op het vlak staan , de meeste dingen kunnen onder de traanplaatvloer komen waar ik wel een scharnierend gedeelte inmaak om erbij te kunnen in geval van, als het klaar is dan zul je alleen de motor zelf zien staan de rest verdwijnt uit het zicht onder de traanplaat het lijkt ingewikkeld,maar is vrij simpel je moet t zien als een dubbele bodem waar het overige onderzit . ik kan t niet uitleggen :?
Gebruikers-avatar
sinty

11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Berichtdoor Bejakruiser » 10 Jan 2012, 08:25

Nee je legt het goed uit hoor. Het is mij geheel duidelijk hoe je het gaat doen. Je komt toch veel zaken tegen die door die traanplaatvloer heen moeten, en vraag mij dan ook af hoe dat er uit zal gaan zien
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor sinty » 10 Jan 2012, 13:19

frank, het valt op zich mee wat door de vloer zou komen, ik heb het toch iets verkeerd uitgelegd bedenk ik me nu,bij de motor zou alleen de aanvoer vanuit de gasolie tank omhoog komen met een doorvoertje door de vloer ,de retour,en de accukabel van de startmotor en de aanvoer van de waterpomp slang ,het waterlock met de slangen staat veel lager op het vlak zelf,dat kan onder de traanplaat in dat gedeelte maak ik een scharnierend stuk zodat ik daar altijd bij kan voor inspectie ,de wierbak met boordkranen en standpijp die staan aan de hele andere kant en komen boven de vloer uit zijn vaste leidingen wat in principe dicht bij elkaar staat en waar ik mooi omheen kan met de traanplaat ,de bedoeling is daar een soort bak omheen te maken ook van traanplaat en de bovenkant ook scharnierend ,dan is alles uit het zicht en is het 1 geheel je kijkt nergens tegeaan . hetzelfde doe ik met het accu gedeelte ,moet het zo zien dat als het klaar is, dat ik alleen de motor in het midden zie staan met aan weerskanten ik noem het maar een bak waar het watergebeuren en aan de andere kant de accus staan voor de doorvoeren bij de motor van de leidingen en kabels wil ik vanuit de vloer rechtomhoog een koker maken wat recht voor de aansluitingen uitkomt ik leg het waarschijnlijk niet goed uit,maar denk dat je begrijpt wat ik bedoel, ik wil geen losse rotzooi meer zien om de motor heen ,wat dat betreft is deze yanmar ideaal ,er zit maar 1 rechte kabelboom vanaf het dashboard naar de stekkers op de motor toe ,dus heb geen chaos van draden .dit vind ik echt leuk om te doen ben ook alle motordelen aan het schoonmaken en opnieuw in de kleur zetten, heb zelfs de verstuiverleidingen en alles weer helemaal nieuw gepolijst, komen nieuwe bouten en moeren overal op straks,dus geen half meegespoten rommel , daar heb ik een hekel aan, ik loop er nu toch op leeg ,dan maar in 1 keer alles , :)
Gebruikers-avatar
sinty

11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Berichtdoor Bejakruiser » 10 Jan 2012, 14:41

Haha ja groot gelijk heb je!
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor sinty » 20 Jan 2012, 13:15

de drijfstangen zijn binnen, lagerschaaltjes,pennen, zuigers,veren ,alle bouten, dus ken weer effe vooruit de complete pakkinset moet ik anderhalve week op wachten, dan krijg ik alles wat ik wil hebben in 1 keer ook alle koperen ringetjes enz,, zodra ik dat binnen heb ga ik m weer op bouwen .ga nu eerst een opstelling maken om straks de motor op te bevestigen zodat ik m uitgebreid kan laten proefdraaien voordat ik m terug plaats.
Gebruikers-avatar
sinty

11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

VorigeVolgende

Terug naar Projecten