4 blads schroef 2:1 keerk. Resonantie of onbalans??

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: 4 blads schroef 2:1 keerk. Resonantie of onbalans??

Berichtdoor Wolf1 » 13 Jul 2026, 20:20

Ik begrijp het, je dacht het allemaal mooi voor elkaar te hebben en nu blijkt er allemaal niets van te deugen !
Een te kleine schroefas koker, een te kleine reductie op de keerkoppeling, een te kleine schroef enz. enz.
Maar blijf er tog bij aardappels doe je in een kist maar geen keerkoppeling !
En bij aanschaf van een schroef is het schroefraam bepalend voor de diameter, en hoe groter hoe beter het rendament en dat geld ook voor de reductie van de keerkoppeling. Ben ook begonnen met haal er eens iemand bij die er verstand van heeft, was allemaal niet nodig nieuwe schroef was al besteld.
En nu ik foto's van het geheel gezien heb, (huidige situatie wil je niet laten zien) zeg ik, het kan niet werken zo.
Als er dan door mensen die er wel verstand van hebben oplossingen aangedragen worden, negeer je die volkomen.
De enigste waar je boos op kan zijn, is op jezelf, jij hebt het ding gekocht en jij zou het wel even in orde maken, tot nu toe veel geld en weinig resultaat.
Maar sorry ik weet dat je dit allemaal niet wilt horen maar kan het niet anders maken, succes en veel sterkte, denk je voorlopig nog niet in Frankrijk tegen te komen, en het was weer een prachtige dag.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor KarelST950 » 13 Jul 2026, 22:11

Het is een groot lulverhaal wat je ophangt.
Een ander is een prutser en snapt nergens wat van.
Ik ga er ook echt niet meer op in hier in dit draadje. Wat mij aangaat is t klaar.
Ik weet wat ik kan en weet wel beter dan dit verschrikkelijke gelul.
KarelST950

Berichtdoor Wolf1 » 14 Jul 2026, 00:04

KarelST950 schreef:Het is een groot lulverhaal wat je ophangt.
Een ander is een prutser en snapt nergens wat van.
Ik ga er ook echt niet meer op in hier in dit draadje. Wat mij aangaat is t klaar.
Ik weet wat ik kan en weet wel beter dan dit verschrikkelijke gelul.

Het gaat u goed en wens u heel veel wijsheid toe ! ! !
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor eagle » 14 Jul 2026, 00:21

Dit verschijnsel staat bekend als het Dunning- Kruger effect.
Lastig voor zowel de betroffene zelf, als ook voor de gesprekspartner, die snel gefrustreerd raakt omdat zijn bedoelingen geen effect sorteren.
Enige remedie is berusting..

Gr, Eagle
eagle

ligplaats:
info:

Berichtdoor KarelST950 » 14 Jul 2026, 05:05

Eagle,
Dat hoeft niet. En daar moet ik ook alleen maar om lachen. Check even je inbox, en ik wens verder iedereen een fantastische dag.

Karel
KarelST950

Berichtdoor henkvd » 14 Jul 2026, 10:39

Meneer is op eigen verzoek verwijderd, hoop drukte in een poep en een scheet, dan is vaarwel zeggen geen ramp.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor SimondeDanser » 14 Jul 2026, 11:41

henkvd schreef:Meneer is op eigen verzoek verwijderd, hoop drukte in een poep en een scheet, dan is vaarwel zeggen geen ramp.

Dat klopt. Maar ik hoop dat iedereen zich realiseert dat de man zich keurig heeft gedragen hier op het forum. De irritatie kwam pas op het einde en die kwam door één persoon die zich niet in kon houden, zoals wel vaker. Ik vind het beschamend dat de houding van één persoon deelnemers aan dit forum doet besluiten om zich maar uit te laten schrijven. Dan mag die ene persoon veel technische kennis hebben. Maar het leven bestaat uit meer en dat is o.a. fatsoen. En dat ontbreekt helaas. Dat zou die persoon zich wel eens mogen realiseren voordat hij weer eens iets schrijft.
SimondeDanser

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 14 Jul 2026, 12:24

Ik kan niets zien wat ze in PB's uitspoken, maar Wolf1 heeft kennelijk op z'n teentjes getrapt, kijk ik naar het verhaal van de schroef grootte, ja die schroef had duidelijk groter gekund, geeft toch meer rendement. verder zoekt men het zelf maar uit. een hoop drukte in een goede week tijd,best knap.
Verwijderen doe ik principe nooit, maar aan deze ga ik weinig missen.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor Renegade » 14 Jul 2026, 13:24

SimondeDanser schreef:De irritatie kwam pas op het einde en die kwam door één persoon die zich niet in kon houden, zoals wel vaker.

Ik denk dat de irritatie al vrij in het begin kwam maar iedereen hielt zich nog in.
Want van de vele adviezen trok hij zich niks aan ,of trok het in twijfel.
En als je dan constant tegen de raadgevingen van Wolf en Eagle,die beiden zeer veel kennis op mechanisch gebied van boten hebben dan uit de ene dat in bewoordingen a la Wolf ,die van zijn hart geen moordkuil maakt, maar je kon de irritatie van Eagle er ook al af lezen ,al uit die dat niet zo gauw.
En de vraagsteller had kunnen weten ,dat de een wat anders in bewoordingen is dan de ander,als deze eerst eens op zoek was gegaan naar eventuele antwoorden.
Maar dat is meestal het probleem..
Een vraagsteller heeft een probleem, en daar moet dan direct een pasklaar antwoord voor komen.
Men vergeet ,of het interesseert hun niet ,dat wij GEEN Helpdesk zijn van een werf o.i.d. maar ook bootjesmensen met een bepaalde kennis.
En enkelen die vanuit hun professie geheel belangeloos adviezen verstrekken .
Maar dat deert een probleemgeval niet ,die zijn probleem moet verholpen worden linksom dan wel rechtsom.
En nadien zie je ze nooit weer.
Ik vind het beschamend dat de houding van één persoon deelnemers aan dit forum doet besluiten om zich maar uit te laten schrijven.

Dat doet zo iemand uit eigen beweging,en daar kun je nooit iemand anders voor verantwoordelijk houden .
Hij had het ook niet kunnen besluiten toch?
Het geeft in ieder geval de attitude weer van de vraagsteller en zegt niets over attitudes van andere personen.
Hij is niet weggejaagd,hij is uit zichzelf vertrokken .

En om even een antwoord te geven over de threadstarter:
De man heeft verkeerde keuzes gemaakt bij de uitvoering van zij renovatie cq hermotorisatie.
Daar kwam dat hij een bevestiging zocht voor zijn oplossingen of aanpassingen.
De oplossingen die kwamen, pasten hem doodeenvoudig niet.
Dit draadje is 12 pagina's lang ,en er waren nog wel 12 bijgekomen zonder enig zicht op resultaat.
Beter dan maar zo.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 14 Jul 2026, 16:53

Wil voor iedereens duidelijkheid nog opmerken er tussen mij en Karel eigenwijs nooit enig persoonlijk kontact is geweest.
Heb begrip voor zijn teleurstellingen, maar kan zijn denken en handelen niet volgen.
Heb van middag onder de boom met een glaasje wijn ook besloten daar geen moeite meer voor te doen.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard