Gezocht deursluiting van Vetus

Gezocht deursluiting van Vetus

Berichtdoor suzannevandijk » 28 Sep 2025, 16:24

Op een onlangs gekochte boot zitten mooie sluitingen op alle deurtjes en luitjes van Vetus. Helaas zit er op 1 luikje niet zo'n sluitinkje waardoor deze altijd een stukje open staat. Dit luikje bevindt zich precies naast de deur waar je binnenkomt, waardoor het ongelofelijk in de weg zit als het schuin open staat. Ik wil graag hetzelfde sluitinkje als op alle andere deurtjes en luikjes installeren, maar kom met Google en Google Lens er maar niet achter hoe men dit systeem noemt en waar ik het zou kunnen aanschaffen. Het sluitinkje hoeft niet per se van Vetus te zijn, mag ook van een B-merk, C-merk of merkloos (dat maakt me echt niet uit), als ik er nog maar 1 kan bijkopen om alles mooi gelijk te hebben. Hieronder zo goed als ik kon foto's van het systeem. Met Google en Google Lens kom ik helaas niet verder, dus ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
suzannevandijk

ligplaats: Opeinde
info: Eigenaar van een Colin Archer building zeilschip

Re: Gezocht deursluiting van Vetus

Berichtdoor Pieterse » 28 Sep 2025, 16:51

Misschien een mailtje naar Vetus met deze foto's. Zo te zien is het iets van lang geleden. Het zeilersforum is ook een optie om daar eens te vragen.
Succes,
Groet, John
Pieterse

ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Berichtdoor suzannevandijk » 28 Sep 2025, 17:32

Pieterse schreef:Misschien een mailtje naar Vetus met deze foto's. Zo te zien is het iets van lang geleden. Het zeilersforum is ook een optie om daar eens te vragen.
Succes,
Groet, John

Dank voor je tip over het zeilersforum, daar ga ik ook zeker mijn vraag stellen.
suzannevandijk

Berichtdoor Blacktoppie » 28 Sep 2025, 17:47

Oeee.. die heb ik gehad... en hebben jaren in mn schuur gelegen. Maar vorig jaar mn schuur afgebroken en heel veel opgeruimd.
Ben bang dat ik ze in de messing bak gegooid heb en ze naar de ijzerboer zijn gegaan maar ik zal van de week even in de opslag zoeken of ik ze ergens bewaard heb.

M.v.g.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

Berichtdoor pascall » 28 Sep 2025, 17:59

pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor Beemer » 28 Sep 2025, 19:00

Die kastsluitingen had ik zo'n 30 geleden ook in mijn zeilboot. Ik meen nog ergens 1 exemplaar (merkloos maar dan wel van messing, plus de van hout gedraaide afdekking in de deur) te hebben liggen. Ik ga van de week zoeken, laat het resultaat van mijn zoektocht wel weten.
Beemer

ligplaats:
info:

Berichtdoor suzannevandijk » 28 Sep 2025, 19:24

Blacktoppie schreef:Oeee.. die heb ik gehad... en hebben jaren in mn schuur gelegen. Maar vorig jaar mn schuur afgebroken en heel veel opgeruimd.
Ben bang dat ik ze in de messing bak gegooid heb en ze naar de ijzerboer zijn gegaan maar ik zal van de week even in de opslag zoeken of ik ze ergens bewaard heb.

M.v.g.

Hebben we de boot net een jaartje te laat gekocht :lol:
suzannevandijk

Berichtdoor suzannevandijk » 28 Sep 2025, 19:25

Beemer schreef:Die kastsluitingen had ik zo'n 30 geleden ook in mijn zeilboot. Ik meen nog ergens 1 exemplaar (merkloos maar dan wel van messing, plus de van hout gedraaide afdekking in de deur) te hebben liggen. Ik ga van de week zoeken, laat het resultaat van mijn zoektocht wel weten.

Ik ben heel benieuwd! Ik voel me gelijk gesteund in mijn zoektocht :)
suzannevandijk

Berichtdoor Beemer » 29 Sep 2025, 19:58

Beemer schreef:Die kastsluitingen had ik zo'n 30 geleden ook in mijn zeilboot. Ik meen nog ergens 1 exemplaar (merkloos maar dan wel van messing, plus de van hout gedraaide afdekking in de deur) te hebben liggen. Ik ga van de week zoeken, laat het resultaat van mijn zoektocht wel weten.

Vandaag in mijn schuur gezocht, helaas niet gevonden in het bakje waar het echt 25 jaar heeft gelegen. Ik vrees hetzelfde als bij Blacktoppie, ik heb de schuur 5 jaar terug verbouwd en opgeruimd.
Zal deze week nog in wat rommelbakjes op mijn boot zoeken.
Beemer

ligplaats:
info:

Berichtdoor suzannevandijk » 29 Sep 2025, 20:39

Vandaag in mijn schuur gezocht, helaas niet gevonden in het bakje waar het echt 25 jaar heeft gelegen. Ik vrees hetzelfde als bij Blacktoppie, ik heb de schuur 5 jaar terug verbouwd en opgeruimd.
Zal deze week nog in wat rommelbakjes op mijn boot zoeken.

Ik vind dit echt zo lief en zit samen met manlief op de bank te delen hoe ontzettend attent en meedenkend jullie allemaal zijn. Ik ken dat soort bakjes in schuren, zo hebben wij nog een aantal potten met bronzen schroeven e.d. staan die nooit weg mogen ;)
suzannevandijk

Volgende

Terug naar Gezocht / gevraagd