Havens onderweg reviews.

Havens onderweg reviews.

Berichtdoor aatv » 23 Aug 2025, 10:27

Zoals gezegd ben ik eindelijk eens ff lekker met de boot weggeweest en hierbij zoveel mogelijk verschillende havens aangedaan.
Reviews vind je genoeg maar dat zegt ook niet altijd alles dus geven ik, of wie dat wil, hier mijn/jou mening en ervaring met havens
die ik aandoe op mijn/jou boot tochtjes. Je mag van mij ongezouten je mening geven maar hou het wel een beetje netjes zonder dat
dingen weer eindeloze discussies worden of dat je mensen en havens compleet voor rotte vis uitmaakt.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik compleet verpest ben aangezien in mijn thuishaven zo n beetje alles mag waar je ergens anders meteen
voor verbannen wordt. Zoals bv feesie en Bbq op de steiger geen probleem. muziek hard geen probleem evenals aan je boot werken aan de
steiger zolang je geen schade bij een ander maakt. uiteraard snap ik ook dat dit meestal niet kan of mag.

havens langs de maas door mij aangedaan;

Wsv de maas in Venlo.
Mooie compleet vernieuwde steigers. stroom via automaat 1,5kw voor een euro maximaal 3 euro tegelijk. drinkwater op de steiger.
Resraurant; eten is goed de prijs laat zich doen. stroom is goed kan de senseo gebruiken. Vriendelijk personeel.

Jachthaven Wansum,
Kleine haven met oude smalle steigers die ook nog eens vrij laag zijn. bij binnenvaren fenders vast lager hangen indien je een box krijgt toegewezen
grotere boten die aan de passanten steiger mogen liggen kunnen ze hoger houden. men is bezig de steigers te vernieuwen. Stroom en water op de steiger
senseo en magnetron bruikbaar. AH langs de haven voor een boodschap. ook tanken kun je hier alsmede je chemisch toilet legen. Geen restaurant en in wansum zelf
is er een snackbar en verder weinig. voor een overnachting prima te doen als je zelf wat eetbaars maakt. er is een bar met terras en biljart Vriendelijk personeel.

Jachthaven/ camperpark het Loo.
gelegen aan de kraaijenbergse plassen een mooie haven met nette steigers. je mag met je stoel en parasol op de steiger zitten. stroom en water op de steiger.
De passantensteiger ligt meteen aan de open plas waar constant te hard gevaren wordt zodat je boot de hele dag over de steiger wil vliegen. Niet echt een
aanrader. kleinere boten tot mtr of 10 kunnen indien vrij ook een box krijgen. sanitair is netjes al moet je wel turbo douchen, 3min warm water. Restaurant
aanwezig. chemisch toilet kun je hier legen. prijs is voor zo n heel park nog netjes voor een overnachting. stroom voldoende voor de senseo.

Watersport centrum Maasbommel;
hele fijne haven waar ik net als thuis bijna alles mag! Hier heeft men Henk die op zijn boot woont en vrijwillig 24/7 havenmeester speelt en voor je klaar staat.
Het restaurant Plexat is echt een aanrader gerund door een zeer vriendelijke jongeman en zijn vrouw. Kleine kaart maar echt super lekker vers gemaakt eten.
sanitair is luxe en schoon je kunt douchen zolang je wil. stroom en water op de steiger. er is ook een zeilmakerij, werkplaats en botenkraan. tankstation op
loopafstand in het dorp mocht je een kan diesel nodig hebben. lekkere no nonsens en geen gezeur haven waar ik twee en halve dag gebleven ben. hier ga ik
zeker blijven komen! mooie nieuwe steigers.

Jachthaven/camperpark Eldorado Mook;
Mooie haven steigers netjes maar mogen langzaam wat aandacht krijgen daar niet alle planken meer even vast liggen. stroom en water op de steiger. restaurant
aanwezig maar in de wat duurdere klasse. net buiten de poort vind je verschillende bistro s op een rij. vanaf de passantensteiger best wel een stuk lopen naar
het sanitair. moet je nodig kakken dan haal je de pot niet! Hondentoilet aanwezig maar smerig daar mensen ondanks de vuilbak die er staat de stront niet opruimen.
pas dus op dat je hond geen giardia oploopt! volgens de hovenier die het regelmatig schoonhoud een drama. watersport winkel aanwezig. prijs is niet te duur. senseo
bruikbaar. een afzuigstation voor vuilwater en tankstation aanwezig. chemisch toilet op 2 km te legen op camperpark. al met al te doen voor een overnachting.

WSV Poseidon Kessel;
kleine vereniging haven met nette steigers. stroom en water op de steiger. Haven meester niet altijd aanwezig maar de boxen hebben bordjes met vrij en bezet.
vrije box kun je gewoon aanleggen. terras en bar aanwezig. betalen kun je bij de havenmeester of via de blue water app. voor de rest moet je naar het dorp op
3km afstand. prima rustig haventje voor een overnachting. chemisch toilet kun je er legen. ruim plaats waar je je hond los mag mag uitlaten. uiteraard wel de poep
opruimen. senseo te gebruiken alsmede de magnetron.

Jachthaven aan het leukermeer;
ik ben hier bewust niet geweest op afraden van veel mensen onderweg. de praktijken daar schijnen bizar te zijn. een hork van een havenmeester die samenspant
met een groep " vaste mensen" die bewust plaatsen blokkeren voor bekenden. prijs absurd hoog voor een bootje van 6mtr rekent men al 55 euro waar nog 15 kosten
bij komt alsmede de stroom en water. wat vroeger een zeer gezellige leuke haven geweest moet zijn is blijkbaar compleet verziekt! de meeste mensen adviseren
dus het leukermeer links te laten liggen. ik heb er geen ervaring mee maar ga die dus ook niet persoonlijk krijgen hier!

voor zover mijn vaartocht en vul zelf ook je ervaring in zodat iedereen er van kan profiteren.
prijzen voor overnachting waren overal betaalbaar gemiddeld tussen 13 en 22 euro incl stroom water en sanitair. alleen het Loo iets duurder dan de rest plus
20 euro borg voor sanitair key die je pas vanaf 9 uur s morgens kunt inleveren. ff op letten als je vroeg weg wilt.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

ligplaats: wessem
info:

Re: Havens onderweg reviews.

Berichtdoor heuvels » 23 Aug 2025, 15:52

aatv schreef:Wsv de maas in Venlo.
Mooie compleet vernieuwde steigers. stroom via automaat 1,5kw voor een euro maximaal 3 euro tegelijk. drinkwater op de steiger.
Resraurant; eten is goed de prijs laat zich doen. stroom is goed kan de senseo gebruiken. Vriendelijk personeel.
Is dat niet die jachthaven die half leeg wordt gezogen als er een grote beroepsvaart voorbij komt? En de boten dan tegen de steigers aan stijgeren? Vooral als je een beetje vooraan ligt...
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor heuvels » 23 Aug 2025, 15:56

aatv schreef:Jachthaven aan het leukermeer;
ik ben hier bewust niet geweest op afraden van veel mensen onderweg. de praktijken daar schijnen bizar te zijn. een hork van een havenmeester die samenspant
met een groep " vaste mensen" die bewust plaatsen blokkeren voor bekenden. prijs absurd hoog voor een bootje van 6mtr rekent men al 55 euro waar nog 15 kosten
bij komt alsmede de stroom en water. wat vroeger een zeer gezellige leuke haven geweest moet zijn is blijkbaar compleet verziekt! de meeste mensen adviseren
dus het leukermeer links te laten liggen. ik heb er geen ervaring mee maar ga die dus ook niet persoonlijk krijgen hier!
Jaar of zeven geleden hier geweest, weinig op aan te merken toen. Grote speeltuin er bij dus heel leuk voor de kinderen.
Gebruikers-avatar
heuvels

STAATSIE

Berichtdoor heuvels » 23 Aug 2025, 16:03

aatv schreef:Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik compleet verpest ben aangezien in mijn thuishaven zo n beetje alles mag waar je ergens anders meteen
voor verbannen wordt. Zoals bv feesie en Bbq op de steiger geen probleem. muziek hard geen probleem evenals aan je boot werken aan de
steiger zolang je geen schade bij een ander maakt. uiteraard snap ik ook dat dit meestal niet kan of mag.
Ik heb ooit in Wessem gelegen, bij Van Kuyk. Een jaar of zeven geleden. Oude wat krakkemikkige steigers. Is dat jouw ligplek toevallig? Wel mooi gebied trouwens.
Gebruikers-avatar
heuvels

STAATSIE

Berichtdoor aatv » 23 Aug 2025, 17:06

jup ik lig bij van kuyk. ja de steigers vooraan bij de kraan zijn oud maar worden wel onderhouden. meestal repareren
we het gewoon zelf daar frans de eigenaar het pokke druk heeft maar ondanks ook altijd voor ons klaarstaat. de ene
hand helpt bij ons de andere. nieuwe steigers en uitbreiding van de haven zijn op komst nu de gemeente eindelijk is
opgehouden met moeilijk doen. pas nog mijn eigen steiger van 12mtr van nieuwe balkjes onder de planken voorzien
dus is mijn steiger weer als nieuw en liggen de plankies weer vast. tevens een waterleiding langs/onder de steiger
gelegd zodat ik maar een kort slangetje nodig heb naar de boot. kijk dat mag bij ons dus gewoon. liever een wat
oudere steiger dan een haven waar nix mag.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 23 Aug 2025, 17:13

heb je de waterkaarten app dan kun je daar ook hele leuke reviews lezen over het leukermeer. zoals gezegd heb ik het ook van
lezen en horen van anderen maar het waren dermate veel mensen onderweg die het af raden. tja veel mensen herkennen mijn boot
en lezen het forum waardoor ik best wat mensen spreek onderweg, ik ga er niet eens kijken. havens genoeg he. had trouwens
vorig jaar ook veel negatieve reviews er over gelezen op internet.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor quichot » 30 Aug 2025, 12:10

Lig niet vaak in jachthavens, maar soms is er geen andere optie. En soms pakt dat zelfs verrassend leuk uit.
Dit jaar in Ooltgensplaat en Middelharnis gelegen. Prima voorzieningen, geen overbodige luxe, maar wel water en stroom op de netjes onderhouden steigers, niet te duur en leuke stadjes om eens doorheen te lopen. Smalle toegangskanaaltjes, maar kon er met een beetje steken goed rond met 21 meter.
Willemstad altijd een beetje gemeden omdat ik vreesde een tourist trap binnen te varen, maar ook dat bleek leuker uit te pakken dan gevreesd. Wel binnen aan de kade onder de molen gelegen, dus niet in de jachthaven. Kade is echt veel leuker, en vrijer, én dichterbij het stadje (dat overigens erg klein is).
Heel aardige havenmeester ook. Ik vroeg hem of er tarieven waren voor varend erfgoed: 'Nee die hebben we niet, maar ik reken 15 meter, okee?'
Bonus was de tagrijn die er mee ophield en alles voor de halve prijs wegdeed. Flink toegeslagen in de rvs-sector!
Dit alles was wel in april en mei, in hoogseizoen misschien meer dringen geblazen.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor Amersfow » 30 Aug 2025, 14:49

O was jij dat :-) De winkel had nog maar een paar artikelen, outdated. Ik lag wel in de haven van Willemstad. In de kern alleen nog dubbel liggen en minder voorzieningen. Middelharnis vond ik beetje saai dorp (Oud Beijerland was veel levendiger).
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor aadbloem » 30 Aug 2025, 15:27

aatv schreef:Z
Jachthaven aan het Leukermeer;
greetzz aat

Ervaringen kunnen verschillen, ik heb die recensie over die havenmeester ook gelezen ergens en misschien was hij met vakantie dit seizoen :)
Ik betaalde €22,50 voor 11mtr en ik kon vrij stroom pakken en water tanken. Zeer aardige mevrouw in het havenkantoor. We lagen aan die steiger met die recensie....

Venlo inderdaad zeer aardige behulpzame havenmeesters maar restaurant die na dit jaar een nieuwe uitbater heeft, slecht en amateuristisch.
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor aatv » 30 Aug 2025, 17:00

in venlo kip [ 2 poten]met friet en appelmoes gegeten. gewoon om dat ik daar ineens
zin in had. kun je natuurlijk weinig aan fout doen maar prima kippies en friet!

ook de plaatsen rond goeree en in zeeland ken ik goed aangezien ik opgegroeid ben in
hellevoetsluis en zodoende altijd wel in en op het water was te vinden. voor mij nix
nieuws maar ben je er nog nooit geweest zeker leuk om eens aan te doen met de boot!

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Volgende

Terug naar Reiservaring