Wolf1 schreef:Natuurlijk kan dat, je moest eens weten hoe lief mijn vrouw me vindt !
Geloof ik direct ,want anders had ze allang de eerste TGV genomen naar huis denk ik.
Ja, je heb dus gelijk het jachie blijft gewoon aan SB !
Misschien ook nog wel even leuk voor de dooie bomen schipper, we hebben in het BPR een artikel 9.04 kleinschip met daaraan vast, bijlage 15
Jachie SB-wal verplichting !
Dit is natuurlijk wel een dingetje ,dat behoord zo'n schipper gewoon te weten.
Terug de schoolbanken in ,en je vaarpatent nog eens overdoen is beter voor zo'n schipper.
Het niet gewaardeerd worden van Marifoon en AIS op jachten, de grootste kolder ! z'n scherm wordt te vol, hij ziet ze liever niet, en dan ?
Prietpraat.
Ja ,hij heeft liever het alleen om gebruik te mogen maken van vaarwegen.
Ik zie wel wa overeenkomsten tussen die schippper en mij.
Ik had ook liever gehad dat er alleen wegen waren ,of bloktijden waarin het luxe wagen verkeer gebruik mocht maken van snelwegen ,want dat zijn de grootste veroorzakers van files ,waarin ik dan met 50+ ton ook mocht stilstaan of langzaam mocht vooruitkruipen op de weg.
Maar helaas is dat wensdenken,en geen realiteit.
Ik constateer dat heel veel kinnesinne in de beroepsvaart voortkomt uit te lage vrachtprijzen .
De eene heeft nog een grotere schuit dan de andere.
Die kan dan meer meenemen,voor een iets lagere tonnen- of kuubprijs.
Ze helpen ze elkaars handel naar de Filistijnen.
Of het nu vaart ,of dat er wielen onder zitten, het maakt geen hol uit zolang het geen specialisch vervoer betreft.
De tanksector gedijt beter denk ik,was bij ons ook al zo.
Een vracht autoruiten vloeistof verdeelt over 24 IBC's in een tautliner , bracht veel minder op dan 24000 liter vervoerd met een tankwagen.
Ik bracht het destijds naar Moerdijk ,en zij staken het later(per ongeluk) in de hens.
