Route app water?

Re: Route app water?

Berichtdoor bert888 » 19 Mrt 2025, 23:10

bert888

ligplaats: Dordrecht
info: Nog in aankoop.
Motorkruiser 11 tot 15m

Berichtdoor kajoe » 20 Mrt 2025, 09:45

tja wij zijn goed hier in het noorden .
maar vergeet niet dat het altijd afwegen is tussen verkeer een bootjes en dat is best wel eens lastig rekening houdend met noem maar op bussen brandweer ambulance politie en vele anderen .
soms denken bootjes mensen dat alles direct open moet voor hun, helaas kan dat niet altijd je moet het verkeer toch stilleggen voor minimaal 4/5 minuten en als je er zelf voor staat te wachten mekker je oms ook een keer zoiets en ok maar een 10 keer per dag vervloek je de bootjes
daarbij komt nog dat men de bruggen vaak moet openen omdat er figuren zijn die te beroerd zijn om hun mastje /antennes of vlaggenstok even plat te gooien of soms even hun windschermpje plat te leggen .
en moeten de bruggen soms nodeloos open .
vroeger toen ik nog zelf voer mekkerde ik ook op de bediening van kan het niet vlugger helaas toen ik aan wal ging en bij bruggen en sluizen terecht kwam werd het wel anders .
nu dus zelf een bootje uitgezocht met een kruiphoogte van 2.35 hoog als alles plat ligt en varen juichend door het land waar anderen voor bruggen liggen te wachten varen we gewoon door ondanks dat er gasten zijn die schreeuwen dat we achteraan moeten sluiten .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor TijmenB » 20 Mrt 2025, 10:42

Renegade schreef:Ik had het wel verwacht dat er van iemand uit de branche zelf een reactie kwam.
Lag er dubbeldik bovenop toch?
Het is het verdienmodel tegenwoordig.
Met leugens en bedrog iets verkopen als zijnde ,dat het ontzettend positief is om deze gadget te kopen ,cq verkopen.
Het brengt geld in het laadje.
Dat de randen van wat onder privacy valt ,en zogenaamd ter verbetering van diensten,wat het zogenaamd vergoed, deze rand is zeer wazig.
Je pleidooi is doorspekt van hoe positief het allemaal is.
Een complete reklame uiting pur sang.
Dat jij zo naïef wil zijn ,om ons te doen geloven dat jij de waarheid spreekt ,is gewoon leugenachtig.

Heb je je alu hoedje al opgezet? Blijkbaar ben je extreem sceptisch en laat je ook geen ruimte voor feiten of meningen van andere hier. Zelfs als ik je nota bene een link stuur naar de website van de provincie Holland waar ze uitleg geven hoe die brugbediening i.c.m. met de kaart app werkt. Je blijft zelf volhouden dat het een broodje aap verhaal moet zijn. Als je even gegoogeld had kon je hier veel informatie over vinden.
Als ik over een product mijn eigen ervaring of feiten benoem dan ga je maar in de aanval en roepen dat ik dan maar een verkoper moet zijn.. De wereld op z'n kop! Als je mijn profiel bekijkt kan je zien dat ik sinds 2023 lid ben en heb mij in dit topic netjes voorgesteld.

Ik hou helemaal geen pleidooi, ik zeg gewoon wat mijn ervaring is en onderbouw dit (nogmaals) met feiten. En als je dit ziet als een vorm van complete reclame uiting, dan weet ik niet of je reclame wel snapt. En mij daarom een leugenaar noemen WTF :shock:

Om met je eigen woorden te spreken uit je laatste zin : Stop lekker met zo eigenwijs te zijn.
Iedereen ,jij ook ,kan een pleidooi houden .
Maar jij en ik ,en velen met ons zijn hier anoniem met een Nickname of eigen naam die nergens tot te herleiden is.
Je bent gewoon iemand die of uit die branche komt ,of daaraan via reklame uitingen daaraan gelieerd is.
En dan is alles schijnbaar geoorloofd ten gunste van het gewin.

Nogmaals ik denk dat je extreem sceptisch bent geworden in wat je op internet leest. Waarom zit je er dan überhaupt nog op als je het allemaal niet vertrouwd? Waarom zou het raar zijn als ik een deel van mijn echte naam gebruik (wat zo is)? Ik ben het met je eens dat er vandaag de dag veel bedrijven zijn die over de rug van hun consumenten allerlei smerige dingen doen met de informatie van de klant. Maar ga a.u.b. op dit forum niet meteen er met een gestrekt been in als ik ook mijn kijk op zaken deel hier. Je kan ook op de man af vragen wat ik in het dagelijks leven doe, ik heb niks te verbergen. Desnoods kan ik je een kopje koffie aanbieden op mijn werk en kan je zien dat ik niks te maken heb met de waterkaarten app. Ik werk in een ziekenhuis als ICTer, heb 2 dochters en vriendin en zit al vanaf 6 jaar op waterscouting..Wil je nog meer weten? Ik geef je graag een rondleiding op het werk of kom mijn boot bekijken maar wees niet zo argwanend.

En hetgeen je eerder aangeeft ,dat als men niet getraceerd wenst te worden ,je dan je gsm uit moet zetten .
Dat zegje is een dood doenertje van al diegenen die garing willen spinnen uit gegevens die niet afgeschermd zijn,en bij voorbaat denken , " jij beschermt je data niet ,dus ik mag het (mis)gebruiken".
Want dat is de teneur van je opmerking inzake gsmtracking.

Kerel kerel,ik had verwacht dat je clevverder was.
Maar o o,wat ben je naïef.

Zoals ik al zei werk ik in een ziekenhuis als ICTer. Één van de dingen die ontzettend belangrijk is, is de bescherming van patiëntgegevens. Hier werken we elke dag hard aan om dit te waarborgen. Ik weet donders goed wat het inhoud. Ik gaf alleen aan dat het tegenwoordig heel lastig is om NIET je gegevens te delen als je in verbinding staat met internet of ander netwerk. De meest rigoureus optie is de verbinding helemaal uitzetten/dichtzetten. Maar dat is anno 2025 in de maatschappij niet meer werkbaar. Daarom moet de politiek en instanties zoals AP (Autoriteit persoonsgegvens) hier boven op blijven zitten.

Hopelijk kan je nu inzien dat ik geen verkoper ben en kunnen we ons weer richten op de inhoud van dit forum, watersport. Om nog even je eigen voetnoot te quoten "Wie nooit op zoektocht gaat ,zal nooit iets vinden". Dus als je nog vragen over mij hebt stel ze gerust, ik heb niks te verbergen (behalve mijn pincode :lol: )
TijmenB

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 20 Mrt 2025, 11:25

TijmenB schreef:Hopelijk kan je nu inzien dat ik geen verkoper ben en kunnen we ons weer richten op de inhoud van dit forum, watersport. Om nog even je eigen voetnoot te quoten "Wie nooit op zoektocht gaat ,zal nooit iets vinden". Dus als je nog vragen over mij hebt stel ze gerust, ik heb niks te verbergen (behalve mijn pincode :lol: )

Je pleidooi is duidelijk.
Mag iedereen doen.
Van enkelen van forum weet ik wat ze doen,wat hun professie is.
Nogmaals , ik schreef al eerder ,dat het me totaal niet verbaasde dat er een reactie kwam.
En of je ICT-er bent in en ziekenhuis ,zegt totaal niks.
Kan een dekmantel zijn voor de rest.
Immers de uitgever van Vaarkaart Nederland doet het uitgeven ook voor zijn hobby.
Die heeft er ook een gewone baan naast.
En ik gebruik al sinds Windows Mobile op destijds de Nokia Lumia , bovengenoemde app,nu al weer jaren op een HMD toestel.
Voor weinig kosten ,een goede vaarapp.
En nee ,in deze zit nog geen knopje in waarmee ik een brug open kan doen. :mrgreen: :mrgreen:
Ik geloof niet in sprookjes, vertel je sprookjes maar aan kinderen in het Sprookjesbos.
Adres is : Groningerstraat 10 , Zuidlaren
Maar nogmaals , je vurig pleidooi is duidelijk.
Zou ik ook doen als ze mijn "speeltje" zouden afkraken.
Niets menselijks is jou vreemd toch?
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor TijmenB » 20 Mrt 2025, 11:40

Renegade schreef:Je pleidooi is duidelijk.
Mag iedereen doen.
Van enkelen van forum weet ik wat ze doen,wat hun professie is.
Nogmaals , ik schreef al eerder ,dat het me totaal niet verbaasde dat er een reactie kwam.
En of je ICT-er bent in en ziekenhuis ,zegt totaal niks.
Kan een dekmantel zijn voor de rest.

Wauw je bent echt compleet van het padje af :lol:
TijmenB

ligplaats:
info:

Berichtdoor pascall » 20 Mrt 2025, 11:59

Mensen laten we het netjes houden op deze zonnige dag, en elkaar niet betichten van niet onderbouwde antwoorden.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 20 Mrt 2025, 12:21

TijmenB schreef:Wauw je bent echt compleet van het padje af :lol:

Ik heb even je postings op datums na geturfd.
Vanaf 8 Nov 2023 af en toe een posting.
Tot gisteren 19 Maart 19 postings.
En nu in 2:dagen tijd 4 stuks in een draadje over een vaar-ep.
Een vurig pleidooi voor het bestaan van het kunnen communiceren met brugwachters en misschien sluismeesters via de app.
En als laatste ben ik van het paadje af.

Veel succes met je speeltje verder,en dat er hopelijk nog een knopje in de app bij komt ,zodat de gebruiker dan vignetvrij door Amsterdam kan varen.
Dat zou voor velen een leuke oplossing zijn die op doorvaart zijn naar het zuiden of het noorden.
Nogmaals ,veel plezier op het water met de app.
Ik zoek mijn paadje weer op. :?:
No further reactions.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor kajoe » 20 Mrt 2025, 15:14

die vaar appjes kunnen handig zijn ,maaar hier in Friesland zijn ze gestopt voor de bruggen en sluizen bediening .
indertijd kwam het bellen naar bruggen voor een opening niet gewild door veel bedienaren het bleek steeds vaker dat men belde op meerdere kilometers van het object keek je rond of op de camera beelden dan zag je niets en als ze vlak bij waren heee dan konden ze ineens mt de marifoon roepen en waren dan niet blij dat je de brug nog niet open had bij ons werd het zo dat als er gebeld werd door een recreant wij moesten weten waar hij zat en hoe laat voor de brug hetzelfde als de beroeps het deden als??? zij belden dit dan vaak buiten draaitijd . maar ja op drukke dagen draaide je dan om de 10 minuten om en om dit van morgens 06.00 tot 22.00 uur met afroep voor grote schepen tot 24.00 uur en dat waren dan lange dagen als er geen vervanger te vinden was .

maar ja we moesten wel die telefoontjes aan nemen de politieke mafklappers wouden dat en als je niet direct antwoorde belden ze gelijk jou baas helaas moesten zij ons dan berispen maar liefst deden ze niets
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor jkb » 20 Mrt 2025, 16:04

Terug naar de automatische brugopeningen. het is zeker geen broodje aap verhaal. Afgelopen jaar hebben we in Noord-Holland gezamenlijk 185.000 brugopeningen aangevraagd.
Hier wordt de werking uitgelegd. https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... lauwe_Golf

Met diezelfde lokatiepermissie geeft je ook toestemming om op AIS+ zichtbaar te worden. Waterkaartengebruikers kunnen elkaar op die manier zien varen, en ze zien het beroepsverkeer met het échte AIS om zich heen varen.

Dat staat dan ook netjes in de privacyverklaring en bovendien; je krijgt duidelijk de vraag of je jouw lokatie wil delen, dus dat is in strijd met niets. Google en Apple zitten daar bovenop; als zij dat 'stiekem; of niet goed zouden doen, zouden ze de app niet eens in de stores kunnen zetten. Elke nieuwe versie wordt door Google en Apple getest voordat we mogen releasen.
jkb

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 20 Mrt 2025, 17:52

heuvels schreef:Ik heb het zien werken op mijn smartphone met waterkaarten app. Je kunt de functionaliteit uit- en aanzetten. Je ziet op de kaart ook (alleen) andere waterkaarten app gebruikers die het aan hebben staan.Het werkte op het Noordhollands Kanaal met die vlotbruggen.

Ik ben nog even verder op zoek gegaan naar dat fenomeen.
Daarbij kom ik tot de conclusie(als het al werkt ) ,dat het geen algemene werkende iets is in de app, naar voorlopig alleen in de provincie Noord-Holland.
En dan nog alleen in de volgende regio's : Alkmaar, Amsterdam, Haarlem, Haarlemmermeer, Purmerend en Zaanstad
https://waterkaarten.app/faq/hoe-werken ... -onze-app/
Je hebt er dus niets aan gehad, of kunnen hebben vanaf Haarlemmermeer naar huis .
Het wordt hier op het forum gebracht alsof het een algemeen iets is.
Dat is dus allerminst de waarheid.

Ik zou toch iedereen willen aanraden ,als deze met nieuwe gadgets komt ,om dat ook direct te onderbouwen met links eventueel.
Ook schijnt het niet voorbehouden te zijn aan alleen de Waterkaarten app.
Dat de gebruikers van de apps:
• Waterkaarten Nederland (beschikbaar voor Android, iOS en windows)
• Waterkaart Live (beschikbaar voor Android en iOS)
• WinGPS 5 (beschikbaar voor Windows)
• NavKid waterkaart (beschikbaar voor Android)

het niet kunnen ervaren in andere provincies,is inherent aan het feit dat deze provincies (nog) niet deelnemen aan dat project.
Mochten de andere provincies er ook aan gaan deelnemen,kun je je marifoon wel overboord knikkeren,want " ze zien je wel aankomen" toch?
Het spoort i.i.g. niet aan om deel te gaan nemen aan een cursus daarvoor , want big brother ziet je toch wel varen.
Gemak dient de mens.
Renegade

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips