Prachtig verhaal, zekers nu in de winter veilig achter de kachel!
We hebben de schade gezien op diverse plaatsen in Denemarken, blijkbaar zijn er zelf haventjes die volledig verwoest zijn en niet meer worden opgebouwd.
Mvg,
Pascal.

pascall schreef:Mijmeringen,
We meren af in Grenaa, een plaats in Denemarken halverwege Jutland.
Het is nog vroeg in het jaar maar de zon doet uiterst haar best en het is prachtig weer.
Zo zijn er best al wat mensen aan boord op de spaarzame boten die in de haven liggen.
De overige staan nog op de wal, langzaam ontwakend uit de winterslaap, hier en daar wordt er geklust.
We meren af naast een motorboot waarvan de eigenaar onze lijnen in ontvangst neemt.
We babbelen wat en vragen de man hoever het stadje van de haven ligt, te ver om te lopen is het antwoord.
Wij, oké maar wij hebben fietsen aan boord dus dat is geen probleem, waarop de man antwoord;
Hier neem mijn auto maar dan kan je naar het stadje en gelijk de omgeving verkennen, als je terug bent en ik ben er niet, dan leg je de sleutels maar op tafel, de deur is open.
Mvg,
Pascal.
Zoiets heb ik in mijn jonge jaren ook eens meegemaakt. Ik voer nog met mijn ouders. We meerden af in Wilhelmshaven aan de buitenkant. Daar lag iemand met een motorboot en die kwam onze lijntjes aanpakken. Mijn vader vroeg hem hoe we naar het centrum.van Wilhelmshaven konden komen. De man begon het uit te leggen. Maar al vrij snel vroeg hij aan mijn vader of hij misschien een rijbewijs had. Mijn vader antwoordde bevestigend. En toen zei de man "dan is het geregeld". Mijn vader begreep het nog niet. De man vertelde dat hij politieagent was. Maar hij had al wat te diep in het glaasje gekeken en wilde, zeker als politieman, niet het risico lopen om gepakt te worden. Dus we konden zijn Mercedes gebruiken, maar we moesten hem wel eerst even thuis afzetten. En dat hebben we toen gedaan.
Amersfow schreef:Mooi te lezen. Wat een toewijding.
pascall schreef:Wij hebben er geen gebruik van gemaakt maar de man hartelijk bedankt voor zijn aanbieding en het vertrouwen, we hebben een treetje bier op de tafel gezet in plaats van de sleutel.
Voor ons is het geen op zich zelf alleenstaande ervaring, soortgelijke hebben meerdere keren meegemaakt, een verrijking voor je vakantie, een verrijking voor het land.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten